استاندار آذربایجان شرقی؛

فضای سیاسی آذربایجان شرقی برای کنشگری دانشجویان باز است

1402/09/07 - 12:37 - کد خبر: 103629 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فضای سیاسی استان برای کنشگری دانشجویان باز است، خطاب به دانشجویان گفت: شما در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب خودتان را محدود به نگاه مسوولان نکنید و هر جا تشخیص دادید کارتان درست است، انجام دهید.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در دیدار مسئولان بسیج دانشجویی استان با وی با تبریک سالروز تأسیس بسیج افزود: اکنون بعد از گذشت افزون بر چهار دهه، به عمق راهبرد فرمان امام در صدور دستور تشکیل این شجره طیبه پی می‌بریم.
وی با اشاره به این‌که بسیج امروز فرمول دفاع همه‌جانبه از اسلام و نهضت‌های اسلامی را عرضه می‌کند ضمن تأکید بر ضرورت هوشیاری تشکل‌های دانشجویی استان در ارتباط با تحولات منطقه‌ای توضیح داد: ما در حال مبارزه سنگین با جریانات ضداسلامی برای برهم‌زدن مناسبات برادرانه با کشورهای همسایه هستیم.
وی بیان کرد: براین‌اساس باید مواظب باشیم وارد خلا و حفره‌هایی نشویم که توسط دشمنان ما طراحی می‌شود و به ضرر روابط ما با همسایگان است.
خرّم در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر پراکنده بودن تجمعات حمایت از غزه در تبریز توضیح داد: فرهنگی در تبریز وجود دارد که تجمعات به‌صورت پراکنده و محله‌ای برگزار می‌شود و تجمعات اخیر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه نیز از این قاعده مستثنی نبود.
استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: در رابطه‌ با انتخابات از تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه دانشجویان بسیجی انتظار می‌رود ورود جدی به این موضوع داشته باشند و ما هم در کنار شما هستیم.
وی افزود: مردم‌سالاری در نظام اسلامی اصل است و مردم در آن نه زینت المجالس، بلکه اصل و عصاره نظام هستند و هر جا ما برادری‌مان را به آنها اثبات کرده‌ایم با همه توان آمده‌اند و هزینه هم داده‌اند.
خرّم اضافه کرد: با این نگاه، دانشجویان عزیز از تعمیق ارتباطات مردمی در داخل و بیرون دانشگاه غفلت نکنند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما در یک وضعیت قهقرایی، استان را تحویل گرفتیم و امروز در شاخص‌های صنعتی، کشاورزی، اشتغال‌زایی و صادرات جزو استان‌های برتر کشور هستیم.
خرّم یادآوری کرد: زمانی که ما استان را تحویل گرفتیم کارخانه‌هایی مانند ماشین سازی و بلبرینگ سازی، ورشکسته و تعطیل بودند و کارخانه تراکتورسازی رو به افول داشت، اما الان این روند معکوس شده است.
وی با بیان اینکه ما در حال رصد و پایش کارخانه‌های تعطیل هستیم، ادامه داد: معدن مس سونگون یک ثروت خدادادی برای آذربایجان شرقی است که در ۲۵ سال گذشته تنها کنسانتره آن به استان دیگری فرستاده می‌شد.
وی تشریح کرد: در این دولت عدالت‌خواه اهمیت این معدن برجسته‌سازی شد، آقای رئیس‌جمهور به معدن آمد و امروز ۶۱ همت سرمایه‌گذاری در این معدن در حال اجراست.
وی گفت: البته دست‌هایی نیز به دنبال متوقف کردن این روند هستند، اما ما دست‌بردار نیستیم، زیرا معتقدیم مس سونگون برای خطه آذربایجان مانند عسلویه برای جنوب کشور عزیزمان است.
 وی اضافه کرد: تولید ثروت سالانه یک میلیارد دلاری از معدن مس سونگون را دنبال می‌کنیم؛ امسال با ۵۰ کیلومتر لوله گذاری آب را به معدن و روستاهای سر راه رساندیم.
وی در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان درباره ظرفیت‌های معدنی شهرستان آذرشهر یادآوری کرد: شهرک تخصصی سنگ آذرشهر راه افتاده و کارهای آن را دنبال می‌کنیم.
خرّم در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی برای راه‌اندازی ریل باس در مسیر تبریز - آذرشهر نیز گفت: قطار اتوبوسی دانشگاه شهید مدنی را تعطیل و به طور کامل منتقل کرده بودند، اما آن قدر پیگیری کردیم که یکی را برگرداندیم و دنبال برگرداندن ریل باس دومی هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دولت مردمی در حوزه زیرساخت‌های استان تشریح کرد: ۲۵ سال بود که آزادراه تبریز زنجان تحویل بانک ملی بود که توانستیم در این مدت خلع ید کنیم و آسفالت ریزی آن امسال شروع شد.
خرّم افزود: اتوبان شهید کسایی نیز مال تبریز، اما در اختیار راهداری بود که امسال با اجرای طرح تعریض، دو باند به آن اضافه شد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی آزادراه تبریز - صوفیان نیز به‌عنوان قطعه اول آزادراه تبریز - بازرگان به طول ۲۹ کیلومتر در حال اتمام است و ان‌شاءالله دهه فجر امسال به روی خودروها باز می‌شود.
وی توضیح داد: کمربندی ایلخچی نیز بعد از ۱۷ سال در حال اتمام است، ضمن اینکه آزادراه هشترود - مراغه نیز در این دولت به سرانجام می‌رسد.
استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به اظهار نظر یکی از دانشجویان درباره نقش توسعه خوابگاه‌های متاهلی در افزایش ازدواج دانشجویی تاکید کرد: ما خوابگاه‌های متاهلی را از نخل قانون مولدسازی به طور ویژه دیده‌ایم.
وی افزود: هر چند مشکلات این حوزه، میراث سال‌های گذشته می‌باشد، امام حل آن یکی از اولویت‌های ما است که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سرانه‌مان را افزایش دهیم.
خرّم ادامه داد: آماده پیگیری مشکل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای برگزاری اردوهای جهادی نیز هستیم.
وی بیان کرد: رسیدگی به مسائل صنفی دانشجویان از دغدغه‌های اصلی من است و علاقه‌مندم که نشست‌ها با دانشجویان بیشتر از این باشد.
وی اضافه کرد: معتقدم برخی از دانشجویان عزیز اطلاعات کافی در مورد دستاوردهای دولت ندارند که این مشکل از طریق افزایش تعامل با این قشر نخبه قابل حل است.
وی افزود: دیدگاه‌ها و نظرات شما دانشجویان عزیز به‌عنوان نخبگان جامعه می‌تواند برای ما به‌مثابه پیشرانه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عمل کند و از آن استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام/
فضای سیاسی آذربایجان شرقی برای کنشگری دانشجویان باز است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار