خبر/

بانک شیر مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) تبریز به کانون بانک شیر آسیا تبدیل می‌شود

1402/09/07 - 12:33 - کد خبر: 103628 نسخه چاپی

نصر: در ادامه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز با سازمان بهداشت جهانی و روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بانک شیر بیمارستان الزهرا (س) تبریز به مرکزیت آسیایی جهانی بانک شیرجهانی تبدیل می‌شود.

به گزارش نصر، سید جعفر حسین، نماینده سازمان بهداشت جهانی در نشستی که با مدیریت امور بین الملل و همکاران مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) به‌منظور مرور مصوبات نشست‌های اخیر و رایزنی‌های مختلف در چندین حوزه انجام گرفت، ضمن تشکر از همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در برگزاری موفق دوره TOT برای مدیران بهداشتی و درمانی کشور افغانستان، خواستار توسعه همکاری‌های مشترک شد.
وی، توانمندی‌های آموزشی و امکانات مکمل مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت را محل مناسبی برای گسترش توانمندی‌های سیستم‌های بهداشتی درمانی کشورهای همسایه دانست و از این مرکز به عنوان یکی از مراکز همکار مناسب WHO بدلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی مناسب و توانمندی علمی و آموزشی یاد کرد.
وی گفت: بدون شک همکاری‌های خوبی در ارتقاء سیستم بهداشتی منطقه خواهیم داشت.
حسین هم‌چنین ضمن اشاره به توانمندی‌های خاص مجموعه نوزادان بیمارستان الزهرا(س) و بانک شیر آن مرکز، بهره مندی از این پتانسیل‌ها را ضروری دانست.
وی با اشاره به نیاز شدید به نیروی پرستاری و مامایی در سطح منطقه، گفت: دانشکده پرستاری مامائی در تربیت نیروی انسانی خصوصا در رشته مامائی در سطح منطقه می‌تواند نقش آفرین باشد.
دکتر محمد باقر حسینی، فوق تخصص نوزادان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز ضمن اشاره به توانمندی‌های خاص و منحصر به فرد آن مرکز در تامین تغذیه نوزادان نارس و تازه متولد شده و نحوه ارتباط مستمر مادر و نوزاد (KMC) به بانک شیر بیمارستان اشاره کرد و وضعیت بانک‌های شیر جهانی را تشریح و اختصاصا به بانک شیر اروپائی پرداخت.
وی اعلام کرد که بانک شیر در کشورهای آسیایی فاقد شبکه است و برای استقرار مرکزیت بانک شیر آسیایی در بیمارستان الزهرا(س) اعلام آمادگی کرد.
دکتر خداداد خدادادی، مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به نتایج بررسی و بازدید یک ماه پیش از بیمارستان الزهرا(س) و مرکز TPN نوزادان و بانک شیر مستقر در آن بیمارستان و امکانات بخش KMC آن از دکتر حسینی، نئوناتالوژیست بیمارستان و استاد بخش نوزادان خواست تا وضعیت موجود بخش‌های مربوطه را ارائه کند.
وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به منظور کمک به تقویت سیستم بهداشتی و درمانی کشورهای منطقه خبر داد.
وی از کمک‌های سازمان جهانی بهداشت در تامین، واردات و اهدای تجهیزات لازم برای تغذیه نوزادان و بانک شیر از قبیل لاکتواسکن و..... نیز تشکر کرد. 
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در ادامه برنامه همکاری دانشکده پرستاری و مامائی، بیمارستان امام رضا(ع) و دانشکده مدیریت با محوریت گروه اقتصاد سلامت به عنوان مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مرور و با تصمیمات انجام گرفته در نتیجه تعداد مراکز همکار WHO در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به پنج مرکز ارتقا خواهد یافت.
انتهای پیام/
بانک شیر مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) تبریز به کانون بانک شیر آسیا تبدیل می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار