معاون استاندار آذربایجان‌شرقی؛

یارانه نان مراغه ماهانه ۳۸ میلیارد تومان است

1402/09/07 - 09:38 - کد خبر: 103593 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه مراغه، سهمیه آرد شهرستان را ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: دولت، ماهانه ۳۸ میلیارد تومان یارانه برای نان این شهرستان اختصاص می‌دهد تا این ماده غذایی پایه و ارزشمند با قیمت مناسب به مردم عرضه شود.

به گزارش نصر، «داود اسدیان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم مورد نیاز شهرستان در انبارهای دولتی، سیلوها و کارخانه‌ها به حد نیاز ذخیره شده است تا جایی که ۵۲ هزار تن ذخیره گندم در کارخانه‌ها وجود دارد.
وی به آرامش در نانوایی‌ها و عرضه مطلوب نان در این شهر اشاره و بیان کرد: نان لواش در مواردی بیش از نیاز شهروندان عرضه می‌شود و برخی از نانوایان هم در چنین شرایطی ارسال نان مازاد به روستاهای دورافتاده را مطالبه می‌کنند.
فرماندار مراغه به بازدیدهای مستمر بازرسان از واحدهای نانوایی شهر هم اشاره کرد و ادامه داد: امسال سه‌هزار بازدید به صورت سرزده از نانوایی‌ها ثبت، و بخشی از این بازدیدها به تشکیل پرونده منجر شده است.
«اسدیان» با بیان اینکه ۲۲۵ فقره پرونده برای ارسال به تعزیرات حکومتی از سوی این بازرسان تشکیل شده، اضافه کرد: هرگونه کوتاهی و عرضه آرد در خارج از شبکه توزیع، با برخورد قانونی مواجه می‌شود.

سپاه مراغه ۴۰ تن آرد قاچاق کشف کرده است
فرماندار مراغه با بیان اینکه قیمت آرد در بازار آزاد حدود ۲۰ برابر آرد دولتی است، گفت: از اول تیر سال جاری تاکنون هزار کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی در مجموع به میزان ۴۰ تن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه شهرستان کشف و ضبط شده است.
«اسدیان» با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان، افرود: عوامل انتظامی شهرستان نیز در این مدت ۹.۶ تن آرد خارج از شبکه توزیع کشف و ضبط کرده‌اند و مبارزه با قاچاق آرد با جدیت ادامه دارد.
وی همچنین به یارانه چشمگیری که دولت برای آرد در سطح کشور اختصاص می‌دهد هم اشاره کرد و افزود: اعتبار تخصیصی دولت در سال جاری برای خرید تضمینی گندم در سطح کشور ۱۵۶ هزار میلیارد تومان است و این میزان در سال آینده به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
وی این را هم بیان کرد که طی سال زراعی گذشته ۴۲ هزار تن آرد مازاد بر مصرف کشاورزان در این شهرستان خریداری شد که ارزش آنها ۶۳۰ میلیارد تومان برآورده شد.
انتهای پیام/
 یارانه نان مراغه ماهانه ۳۸ میلیارد تومان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار