مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

۴ هزار اثر تاریخی در آذربایجان شرقی وجود دارد

1402/09/06 - 23:26 - کد خبر: 103583 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: چهار هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده با اشاره به دیدار خود با مقام‌های کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان در حاشیه اجلاس کشورهای عضو پیمان شانگهای واقع در شهر ارومچی کشور چین، خاطرنشان کرد: توسعه دیپلماسی نقطۀ عطف رشد گردشگری خارجی و آشنایی گردشگران با کشورها و فرهنگ‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه در توسعه دیپلماسی گردشگری مؤلفه‌های متعددی نقش آفرینی می‌کنند؛ گفت: یکی از مؤلفه‌های اثر بخش در توسعه صنعت گردشگری، توجه به فرهنگ دیگر کشورها، به‌ویژه کشورهایی با تاریخ غنی در حوزه میراث‌فرهنگی، آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی است.
حمزه راده با اشاره به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان، خاطرنشان کرد: بازار مسقف تبریز و مجموعه کلیساهای استان و ژئوپارک ارس ثبت جهانی شده‌اند و مهر ماه امسال در جریان برگزاری اجلاس جهانی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(unwto) در سمرقند ازبکستان، روستای صخره‌ای کندوان هم به عنوان یکی از بهترین روستاهای گردشگری دنیا ثبت شد .
وی طبیعت بکر و زیبای ارسباران را هم از ظرفیت‌های استان عنوان کرد و گفت: درصدد تعریف مسیر جدید گردشگری شمالغرب کشور با محوریت شهر تبریز هستیم.
حمزه‌زاده اظهار کرد: در اجلاس کشورهای عضو پیمان شانگهای واقع در شهر ارومچی کشور چین، بین کشور ایران و کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان در خصوص دیپلماسی گردشگری، تبادل و آشنایی متقابل فرهنگی و تاریخی هم‌اندیشی صورت گرفت.
انتهای پیام/
۴ هزار اثر تاریخی در آذربایجان شرقی وجود دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار