خبر/

مشمولان یارانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی مشخص شدند

1402/09/06 - 09:38 - کد خبر: 103527 نسخه چاپی

نصر: بر اساس اعلام معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله ای که نیازمند تقویت غذایی هستند و توسط وزارت بهداشت در کل کشور توسط خانه‌های بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند یارانه دریافت می کنند.

به گزارش نصر، اقتصادآنلاین نوشت:  یارانه جدید ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی به کودکانی اختصاص می‌یابد که دچار لاغری مفرط، کم وزنی و کوتاهی قد باشند. 
در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی و رفاه اجتماعی و حفظ قدرت خرید اقشار کم در امد به خانوارهای دارای فرزند خردسال که در دهک های ۱ تا ۷ قرار دارند، اعتبار بیشتری برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.
بر اساس اعلام معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله ای که نیازمند تقویت غذایی هستند و توسط وزارت بهداشت در کل کشور توسط خانه‌های بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند یارانه دریافت می کنند.
 عسگریان با اشاره به شاخص‌های مدنظر وزارت بهداشت درخصوص شناسایی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه ایی هستند بیان داشت: لاغری مفرط، کم وزنی، کوتاهی قد و اندازه دور سر در بازه‌های زمانی توسط بهورزان در همه مناطق شهری، روستایی و عشایر شناسایی می‌شود تا بعد از معرفی به وزارت رفاه، سرپرستان آن‌ها شناسایی شده و مبلغ یک میلیون تومان یارانه تغذیه به حساب آن‌ها واریز می‌گردد.
 مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند بین دهک ۱ تا ۵ و دهک‌های ۶ تا ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد، اما فقط برای استفاده و خرید مواد درنظر گرفته برای کودک است. به غیر از خرید ۱۱ قلم کالا، سبزیجات شامل سیب و سیب زمینی، کدو و خرما و دانه‌های مغذی شامل بادام، پسته، گردو و بلغور هم به اقلام کالاهای اساسی این خانوار اضافه خواهد شد. هر سه ماه وضعیت رشد کودکان ارزیابی می‌شود، در صورت بهبود، روند واریز این اعتبار ادامه خواهد داشت و در صورت عدم ارزیابی مثبت، مشاوره‌هایی از طرف وزارت بهداشت برای رفع مشکل در نظر قرار خواهد گرفت. 
با اجرای این طرح مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند به دهک‌های ۱ تا ۵ و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به دهک‌های ۶ تا ۷ به اضافه مبلغ یارانه پرداخت خواهد شد. 
این یارانه در مرحله اول به ۱۲۰هزار خانوار پرداخت می شود و صرفاً ویژه خرید از اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود.
انتهای پیام/
مشمولان یارانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی مشخص شدند خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار