رئیس دانشگاه تبریز:

رشد و پیشرفت جامعه به کتاب و کتاب‌خوانی بستگی دارد

1402/09/05 - 16:37 - کد خبر: 103495 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه کتاب تمدن‌ساز است و رشد و پیشرفت جامعه به کتاب بستگی دارد، اظهار کرد: کتاب حقایقی را بیان می‌کند که ما در فضای مجازی کم‌تر شاهد این حقایق هستیم.

به گزارش نصر، صفر نصراله‌زاده در پنجمین جشن کتاب دانشگاه تبریز، با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه‌ی دانشگاه، اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه‌ی نشر و چاپ کتاب در دانشگاه تبریز، پایین بودن میانگین زمان مطالعه‌ی کتاب در کشور را تاسف‌آور دانست و خاطرنشان کرد: به نظر من فضای مجازی منجر به دور شدن از کتاب شده است، درحالی که ما نباید همه‌ی مطالب ذکر شده در فضای مجازی را باور کنیم، کتاب دارای سند است و هرشخصی نمی‌تواند کتاب بنویسد و بزرگترین فقر مختص کسانی است که با سواد هستند ولی کتاب نمی‌خوانند.
وی با اشاره به افتخارات دانشگاه تبریز یادآوری کرد: ما در رتبه‌بندی‌ها و اعتبارسنجی‌ها افتخارات خوبی را کسب کردیم ولی این افتخارات در سایه‌ی زحمات و تلاش‌های اساتید و دانشجویان و بزرگانی چون دکتر سرورالدین و سایر مفاخر دانشگاه تبریز کسب شده است.
وی افزود: ما در دانشگاه تبریز گنجینه‌های ارزشمندی داریم که سالیان سال در مسئولیت‌های مختلف تلاش کردند و در واقع صاحبان دانشگاه انسان‌های شریفی هستند که اکنون ما با افتخار از آن‌ها تجلیل و یاد می‌کنیم، چراکه هرکسی که در مسئولیتی حضور داشته، از هیچ تلاشی برای رشد و پیشرفت دانشگاه دریغ نکرده است.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به فعالیت‌های دکتر سرورالدین در طول سال‌های متمادی بیان کرد: مفاخر ما باید الگویی برای جوانان باشند و دکتر سرورالدین در دوران خدمت خود هرکاری را که برای انقلاب لازم بود، انجام داده و ایفای نقش کرده است و در تمامی مسئولیت‌هایی که بود، فقط اخلاص را مد نظر قرار می‌داد.
وی در خاتمه اظهار کرد: کم‌تر مدیری در این سطح و تراز می‌توان پیدا کرد ولی تاکنون آن طور که باید به شخصیت علمی این بزرگوار پرداخت نشده است در حالی‌ که دکتر سرورالدین علاوه بر شخصیت سیاسی، شخصیت علمی نیز دارد.
انتهای پیام/
رشد و پیشرفت جامعه به کتاب و کتاب‌خوانی بستگی دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار