رییس مرکز مدیریت رحمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

تردد خودروها در راه‌های آذربایجان‌شرقی سه درصد افزایش یافت

1402/09/05 - 11:14 - کد خبر: 103453 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال تعداد تردد خودروها در راه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، «حسین بلوکی» روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در هشت ماه امسال حدود ۲۶۰ میلیون تردد خودرویی در راه های ارتباطی آذربایجان شرقی ثبت شده که ۱۳ درصد از کل تردد انجام شده مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.
وی اظهار کرد: در این بازه زمانی مسیر تبریز – ایلخچی با ۱۴ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۹۹۱ تردد، پرترددترین مسیر آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده، کنارگذر جنوبی شهید کسایی (باسمنج به تبریز) و بالعکس و مسیر تبریز به صوفیان و بالعکس در رتبه های بعدی بیشترین میزان تردد در استان قرار گرفته است.
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی ۳۰ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۸۲۹ دستگاه خودرو سنگین و سبک از استان های مختلف به استان وارد یا به سایر استان ها خارج شده اند.
بلوکی با بیان اینکه تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان ۱۴ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۱۷ و تعداد وسیله نقلیه خروجی از آن نیز ۱۵ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۱۲ دستگاه بود، ادامه داد: در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان پنج درصد و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
 انتهای پیام/ 
تردد خودروها در راه‌های آذربایجان‌شرقی سه درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار