خبر/

رونمایی از تصویرسازی اشعار استاد شهریار در گالری لاله پارک تبریز

1402/09/04 - 22:34 - کد خبر: 103416 نسخه چاپی

نصر: سیدمحمد ساداتی، هنرمند نقاش آذربایجانی گفت: ما هم برای شناساندن هرچه بیشتر دیوان استاد شهریار می‌توانیم با محتوایی که ایجاد کردیم، فرهنگ مان را به صورت مصور نشان دهیم.

به گزارش نصر، نمایشگاه آثار نقاشی سید محمد ساداتی، نقاش تبریزی، عصر جمعه در گالری لاله تبریز برگزار شد. 
وی هدف برگزاری این نمایشگاه را رونمایی از تصویر سازی اشعار استاد شهریار خواند و افزود: همیشه در رویدادهایی که در ارتباط با  استاد شهریار برگزار می‌شوند، بیشتر بر پرتره استاد تاکید می‌شود. با اینکه پرتره استاد فتوژنیک و جذاب است، ولی ما باید بیشتر بر دیوان شعر استاد تمرکز کرده و سعی کنیم آن را به تصویر بکشیم. کاری که در غرب هم به صورت نقاشی قهوه خانه ای انجام می‌شود و آیات تورات و انجیل را به همین شکل به نمایش می‌گذارند. به نظرم ما هم برای شناساندن هرچه بیشتر دیوان استاد شهریار می‌توانیم با محتوایی که ایجاد کردیم، فرهنگ مان را به صورت مصور نشان دهیم.
 



ساداتی به سابقه هنری خود اشاره کرد و افزود: نقاشی را در دو دوره با استاد میرمحمود علوی آموزش دیده ام. کارها مربوط به سال ۸۶ تا ۹۲ هستند. مدتی نقاشی را کنار گذاشتم و سال ۱۴۰۰ دوباره به نقاشی روی آوردم. این دومین گالری انفرادی بنده است و حدود ۳۴ اثر در این گالری به نمایش گذاشته شده است. شامل نقاشی های انتزاعی از بهشت و جهنم، نقاشی های پاستل و اکرلیک و تابلوهای رنگ روغن می‌شود. نقاشی عمارت شاه‌گولی ادای دین من به سبک رئالیسم و به زادگاهم تبریز است. هر یک از نقاشی ها بسته به زمان کشیده شدنشان معنای خاص خودشان را دارند که همین جذابیت آنها را برایم می‌افزاید. 
 


ساداتی در ادامه از سبک نقاشی هایش گفت: به نظرم سبک هنرمند با شرایطش تعیین می‌شود و احساسی که در لحظه به او دست می‌دهد. اگر فراقت داشته باشد می‌تواند هایپر رئال کار کند و اگر بخواهد در زمان کم، مفهوم مورد نظرش را برساند، امپرسونیسم و مینی مال کار می‌کند.
وی ادامه داد: من منتظر می‌شوم که احساس به سراغم بیاید و نقاشی کنم و حسی که دکلمه شعر  «از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران» توسط خود استاد شهریار در  من برانگیخت، انگیزه ی تصویرسازی این نقاشی شد.
 

ساداتی در پایان از برنامه های هنری آتی خود گفت: استاد علوی همیشه تاکید داشتند که اگر  میخواهی کاری کنی، باید بر آن آگاهی داشته باشی. امروز میدانم که میخواهم از طریق نقاشی چه مفاهیمی را برسانم و خارج از سبک هنری خاص، نقاشی های قهوه خانه ای و نقاشی هایی که تعریف یک مفهوم را با خود دارند، از برنامه آینده من برای نقاشی هستند. همچنین سال آینده قصد دارم همزمان با رونمایی از تصحیح کتاب منطق الطیر عطار نیشابوری که توسط پدرم تصحیح شده است، نمایشگاه نقاشی و خط با موضوعیت سی مرغ عطار برگزار کنم که بیشتر به مفهوم پرندگان منطق الطیر بپردازد.
 

این گزارش حاکی است، نمایشگاه آثار سید محمد ساداتی تا روز دوشنبه  ۶ آذر ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ میزبان هنردوستان است.
 

انتهای پیام/
رونمایی از تصویرسازی اشعار استاد شهریار در گالری لاله پارک تبریز فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار