معاون استاندار آذربایجان شرقی:

تاثیر اقتصاد و علم و فناوری باید در زندگی مردم ملموس شود

1402/09/04 - 16:58 - کد خبر: 103403 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و پژوهش در جایگاه مناسبی در سطح ملی و بین المللی قرار دارد، اما باید تاثیر این در زندگی مردم ملموس شود.

به گزارش نصر، سید کاظم یکانی ظهر شنبه در نشست شورای آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان افزود: نگاه هیأت دولت به این شورا، نگاه حل مسئله با استفاده از آخرین یافته‌های علمی دنیا است و ما نیز باید تا حد توان به صورت جهادی در حل مسائل استان با در نظر گرفتن چشم انداز طرح توسعه گام برداریم.
یکانی یادآوری کرد: یکی از ضعف‌های بخش خصوصی و صنعتی عدم ارتباط مؤثر با مراکز علمی و فناوری در راستای تحقیق و توسعه و حل مشکلات مختلف است.
وی ادامه داد: بخش‌های خصوصی و صنعتی باید از ظرفیت بسزای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در جهت حل مشکلات با نگاه علمی و منطقی و راهکار عملی بهره گیرند.
وی سیاست گذاری را اصلی ترین مسئله حکمرانی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استان عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم در استان ریل گذاری صحیح و بنیادین در این راستا انجام دهیم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحول در علم و فناوری و صنعت و تولید خواهیم بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت آموزش در مقاطع دانش آموزی و دانشجویی گفت: سیستم تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها در بحث آموزش فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی با توجه به استعداد و علاقه دانش آموزان و دانشجویان باید پیشرو باشد.
انتهای پیام/
تاثیر اقتصاد و علم و فناوری باید در زندگی مردم ملموس شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار