مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

نیروی دریایی در دفاع مقدس تاریخ ساز بود

1402/09/04 - 16:04 - کد خبر: 103395 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس تاریخ ساز بود.

به گزارش نصر، امیر دریادار رضا عباسی روز شنبه در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای نیروی دریایی، پرستاران و تعدادی از سربازان نمونه، افزود: بدون تردید اگر دلاوری و عملیات های خاص نیروی دریایی در دفاع مقدس نبود، شاید جریان و سرنوشت جنگ به کلی تغییر پیدا می کرد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش و تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: افتخارات و حماسه‌هایی که ارتشی‌های ولایی ما خلق کردند در تاریخ جنگ های معاصر بی مانند است و اساس اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از تمامیت ارضی کشورمان است که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دست دشمن ندادند.
عباسی ادامه داد: رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس در قالب عملیات‌های مختلف از جان خود گذشتند و دشمنان انقلاب را بارها مایوس کردند.
وی نقش بسیج، سپاه و ارتش در پیروزی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس را ستود و یادآور شد: در این دوران افتخارآمیز رزمندگان با تمام توان و با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند.
عباسی با اشاره به اینکه امروز جنگ شناختی علیه کشور بسیار وسیع و گسترده است، مقابله با این توطئه های دشمنان را بسیار مهم خواند، گفت: باید توجه داشت یک پیام نوشتاری و گفتاری از یک گلوله تاثیرگذارتر است و حوزه سایبری به قدری اهمیت دارد که باید در این بخش هم به عنوان سرباز ولایت توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم، گفت: ما هر چه داریم اعم از امنیت،آسایش و آرامش به برکت خون پاک شهدا است و باید کاری کنیم شرمنده شهدا و خانواده معظم آنها نباشیم.
امیر سرتیپ علی ولایی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگوی صبر و استقامت و بهترین الگوی پرستاران است، ادامه داد: بسیج یک فرهنگ و تفکر استقامت و تجربه‌ای همراه با بصیرت و اقدامی دور اندیشانه از امام راحل است که فعالیت های آن از روی اخلاص و تقوا است.
هفتم آذر برابر با عملیات مروارید و مقاومت ناوچه پیکان در برابر حمله دریایی و هوایی رژیم بعث صدام در دوران دفاع مقدس به‌ عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شده‌ است.
انتهای پیام/
نیروی دریایی در دفاع مقدس تاریخ ساز بود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار