خبر/

تبدیل فرودگاه امام به هاب جدید حمل و نقل هوایی خاورمیانه

1402/09/04 - 14:35 - کد خبر: 103389 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت چینی هاکان با تاکید بر این که همکاری چین با ایران تزلزل ناپذیر است، گفت: با همکاری قرارگاه خاتم، پروژه توسعه فرودگاه امام به سرمشق توسعه جاده ابریشم تبدیل می شود.

به گزارش نصر، هیو کان مدیرعامل شرکت چینی «هاکان» در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری ایران به چین، رئیس جمهور چین تاکید کرد روابط دو کشور با نگاه استراتژیک بوده و آن را توسعه می‌دهد. این روابط بدون در نظر گرفتن هر گونه تغییر در شرایط بین‌المللی به صورت تزلزل ناپذیر با دوستان ایرانی ادامه می‌یابد.
وی با اشاره اینکه توسعه مستمر همکاری‌ها با ایران ادامه دارد، تصریح کرد: بر این اساس همکاری‌ها را در پروژه‌های جدید ارتقا می‌بخشیم. این همکاری‌ها در راستای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین است که به منظور تقویت سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و زیرساخت‌های ایران است.
هیوکان گفت: توسعه فرودگاه امام (ره) نقطه عطف همکاری ایران و چین در قالب قرارداد ۲۵ ساله است. با اجرای فاز توسعه‌ای، فرودگاه امام خمینی (ره) به یک فرودگاه پیشرو، هوشمند، سبز و با ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون مسافر تبدیل می‌شود.
وی تاکید کرد: پس از اجرای پروژه توسعه‌ای، فرودگاه امام به هاب جدید حمل و نقل هوایی خاورمیانه تبدیل می‌شود. معتقدیم با همکاری شرکت هاکان و قرارگاه خاتم پروژه توسعه فرودگاه امام سرمشق توسعه جاده ابریشم می‌شود.
هیوکان ابراز امیدواری کرد: پروژه توسعه فرودگاه امام یک همکاری دو سر برد برای ایران و چین باشد.
انتهای پیام/
تبدیل فرودگاه امام به هاب جدید حمل و نقل هوایی خاورمیانه خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار