خبر/

عرضه کیت‌های سنجشی ویتامین B ۱۲ وآنتی‌ژن دو به بازار تا پایان سال

1398/10/04 - 16:28 - کد خبر: 10337 نسخه چاپی

نصر: یک شرکت دانش بنیان توانسته است کیت سنجش ویتامین B ۱۲ و کیت سنجش آنتی‌ژن دو AMH را تولید کند و در صورت اخذ مجوز از وزارت بهداشت تا پایان سال، باتولید انبوه این دو محصول دانش بنیان را روانه بازار کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، تست الایزا (ELISA test) روشی عمومی در بیوشیمی غربالگری است. این تست یک آزمایش استاندارد برای کشف ویروس در خون است و استانداردی جهانی برای استفاده در بیمارستان‌ها، بانک خون و سازمان‌های انتقال خون است.
کیت‌های سنجش الایزا (ELISA) به صورت گسترده و با ارزبری بالا همچنان وارد کشور می‌شود. با این حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته با بکارگیری توان و فناوری روز دنیا به دانش تولید این کیت‌ها دست یابد و تا حدودی از میزان وابستگی کشور به بیگانگان بکاهد.
علیرضا روزبهانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پیشگامان سنجش ایستاتیس» در خصوص فعالیت این شرکت گفت: محققان این شرکت تا به امروز توانسته‌اند حدود ۱۶ محصول مختلف را تولید و روانه بازار کنند و در کنار آن دو محصول جدید را که کیت‌های سنجش هستند، تولید کنند.
وی با بیان اینکه این کیت‌ها اکنون در انتظار کسب مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت برای تولید انبوه و عرضه به بازار است، افزود: این شرکت در زمینه تولید کیت‌های تشخیص طبی فعالیت می‌کند و با گذشت پنج سال از فعالیت رسمی خود، توانسته ۱۸ نوع محصول از نوع کیت‌های الایزا (ELISA) را تولید و بازار عرضه کند.
روزبهانی بیان کرد: تست الایزا (ELISA test)روشی عمومی در بیوشیمی غربالگری است، این تست یک آزمایش استاندارد برای کشف ویروس درخون است و استانداردی جهانی برای استفاده در بیمارستان‌ها، بانک خون و سازمان‌های انتقال خون است.
وی یادآور شد: کیت‌های سنجش الایزا (ELISA) به صورت گسترده و با ارزبری بالا همچنان وارد کشور می‌شود، با این حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته با بکارگیری توان و فناوری روز دنیا به دانش تولید این کیت‌ها دست یابد و تا حدودی از میزان وابستگی کشور به بیگانگان بکاهد.
این فعال فناور درباره یکی از محصولات تولیدی این شرکت گفت: با توجه به این که کمبود ویتامین D در افراد جامعه ایران به مقدار زیادی وجود دارد این شرکت با تشخیص این نیاز تلاش خود را به کار گرفت و توانست به تولید کیت سنجش ویتامین D دست یابد و بخش زیادی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف سازد.
وی اظهارکرد:‌ پیشتر این کیت‌ها از خارج تهیه و به کشور وارد می‌شد و درپی آن مبالغ زیادی ارز از کشور خارج می‌شد که خوشبختانه با تولید این محصولات توسط این شرکت و چند شرکت داخلی دیگر کشور از واردات گسترده آن بی نیاز شده است.
روزبهانی همچنین بیان کرد: این شرکت توانسته برخی محصولات خود را به کشور جمهوری آذربایجان صادر کند.
این فعال فناور درباره رقبای خارجی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند، گفت: در زمینه تولید کیت الایزا (ELISA) در منطقه رقیب جدی وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان مطرح دنیا از کشورهای اروپایی و آمریکا هستند.

انتهای پیام/
عرضه کیت‌های سنجشی ویتامین B ۱۲ وآنتی‌ژن دو به بازار تا پایان سال خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار