مدیر کل میراث فرهنگی خبر داد:

معرفی مسیر گردشگری شمال‌غرب ایران با محوریت تبریز به سازمان شانگهای

1402/09/04 - 12:01 - کد خبر: 103369 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از معرفی مسیر گردشگری شمال‌غرب ایران با محوریت تبریز برای گردشگران چینی و دبیرکل سازمان شانگهای در سفر خود به این کشور خبر داد.

به گزارش نصر،احمد حمزه زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به دیدارش با دبیرکل سازمان «شانگهای» در شهر «ارومچی» چین در قالب هیات گردشگری ایران و ارائه کتاب معرفی آذربایجان شرقی و صنایع دستی چاپ «باتیک» به دبیرکل این سازمان، گفت: در این سفر به منظور معرفی شهر تبریز با هدف حضور گردشگران چینی رایزنی شد.
وی با اشاره به اینکه سازمان شانگهای هر ساله یک شعار انتخاب می کند، گفت: سال ۲۰۲۳ شعار The year of tourism (سال گردشگری) انتخاب شده است و اجلاس گردشگری کشورهای عضو سازمان شانگهای در شهر ارومچی کشور چین در حال برگزاری است.
حمزه زاده با اعلام اینکه به منظور توسعه دیپلماسی گردشگری و توسعه روابط گردشگری با کشورهای عضو شانگهای در این اجلاس حضور داشته و با مقام های کشورهای چین، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان دیدار کرده است، گفت: در این دیدارها ظرفیت‌های گردشگری استان معرفی شد.
به گزارش ایرنا، هیات گردشگری ایران متشکل از بخش دولتی و خصوصی که در نخستین اجلاس گردشگری سازمان شانگهای کشور چین شرکت کرده است، با ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری‌های شانگهای دیدار کردند.
انتهای پیام/
معرفی مسیر گردشگری شمال‌غرب ایران با محوریت تبریز به سازمان شانگهای خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار