رادان مطرح کرد:

سهم 12 درصدی پلیس راهور در تصادفات جاده ای

1402/09/04 - 12:14 - کد خبر: 103365 نسخه چاپی

نصر: چنانچه اقدامات و برنامه پلیس و دیگر دستگاه‌ها در حوزه ارتقای نظم، امنیت و کیفیت خدمات و زیرساخت‌ها نبود، تعداد جان باختگان حوادث رانندگی به ۴۱ هزار نفر می‌رسید.

به گزارش نصر، سردار احمدرضا رادان اظهار داشت: خوشبختانه با وجود افزایش تعداد خودروهای شخصی و تردد در جاده های کشور، توانستیم با اقدامات بازدارنده، میزان تلفات جاده‌ای را سالانه به ۱۷ هزار نفر کاهش دهیم.

45 درصد از مردم هیچ سهمی از یارانه بنزین ندارند / باید بنزین وارد کشور کنیم!
وی با تاکید بر اینکه حتی یک کشته در جاده های کشور نیز پذیرفتنی نیست، افزود: باید حلقه مفقوده افزایش شمار تلفات جاده‌ای از سوی پلیس راهور و دیگر دستگاههای متولی شناسایی و رفع شود.
فرمانده کل انتظامی کشور به مطالبه رئیس جمهور برای کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات پلیس، ۱۲ درصد از این کاهش سهم پلیس است که از فرماندهان استانی خواسته شد به این تعهد عمل کنند.
سردار رادان در پاسخ به این سوال که حدود ۴۰ درصد حادثه دیدگان رانندگی به دلیل کیفیت پایین خودرو، در لحظه وقوع حادثه و در داخل خودروها جان خود را از دست می دهند، اظهار داشت: اگر در بررسی حوادث رانندگی به این نتیجه برسیم که خودروساز مقصر است، بر اساس قانون خودروساز را به مراجعه ذیصلاح معرفی می‌کنیم.
فرمانده فراجا با بیان اینکه همواره در حال مذاکره و ارتباط با خودروسازان هستیم و پلیس در این زمینه ثابت قدم است، ادامه داد: براساس سازوکارهای تعیین شده در راهنمایی و رانندگی مشکلات ناشی از کیفیت خودروها به طور مستمر به خودروسازان اعلام می شود.
فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: ایمنی و ارتقای آن یک مسئولیت و وظیفه برای خودروسازان است که علاوه بر جنبه شهروندی و حقوق اجتماعی، یک مسئله انتظامی نیز محسوب می‌شود.
سردارا رادان مرگ در خودروها بر اثر تصادف را یکی از مهم ترین دغدغه پلیس در کاهش آمار تلفات جاده‌ای عنوان کرد و افزود: ارتقای کیفیت خودروها یک مطالبه به حق مردم است از طرف دیگر امنیت و اعتماد اجتماعی را نیز افزایش خواهد داد.
طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (۱۴۰۱)، ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر گزارش شده، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود، ۱۶.۲ درصد بیشتر شده است.
همچنین در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱)، که آمار تلفات ۹ هزار و ۹۰۴ نفر بود، ۸.۲ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/
سهم 12 درصدی پلیس راهور در تصادفات جاده ای پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار