مدیرکل بانوان و خانواده استانداری استان خبر داد:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از بانوان کارآفرین آذربایجان شرقی

1402/09/04 - 11:39 - کد خبر: 103360 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه دانش بنیان و حمایت از بانوان کارآفرین اختصاص یافت.

به گزارش نصر، «زهرا کوهی»، روز شنبه در گفت و گویی افزود: این اعتبار از سوی معاونت فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از بانوان فن آور، کارآفرین و دانش بنیان استان اختصاص می یابد و پیگیری های لازم برای جذب این اعتبار در حال انجام است.
وی با اشاره به طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین، اظهار کرد: بر این اساس ۳۰ بانوی کارآفرین در استان شناسایی شدند و برای حمایت از آنان پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت این بانوان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، قالی بافی، آموزشی و خیاطی بوده است، گفت: با پرداخت اعتبار یاد شده، از سوی این بانوان کارآفرین برای ۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
کوهی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی و اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، آموزش های لازم در بخش های مختلف اقتصادی برای بانوان سرپرست خانوار ارایه شد و برای توانمندسازی ۷۱ نفر در رسته قالی بافی و خیاطی آموزش دیدند.

۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرین امید برای حمایت از بانوان کارآفرین اختصاص یافت
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرین امید برای حمایت از بانوان کارآفرین استان اختصاص یافت.
کوهی افزود: در اعطای این تسهیلات از هر شهرستان سه طرح تخصصی اخذ و پس از بررسی در کمیته ارزیابی برای ۳۶ کارآفرین تسهیلات پرداخت شد و هم اکنون ۹۰ کارجو به همراه کارآفرینان در این طرح ها مشغول فعالیت هستند.

۱۶ میلیارد ریال وام از صندوق ضمانت بانوان برای بانوان سرپرست خانوار استان اختصاص یافت
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۶ میلیارد ریال از صندوق ضمانت بانوان برای بانوان سرپرست خانوار متقاضی استان که از سال گذشته نتوانسته بودند ضامن معرفی کنند پس از تمهیدات لازم از طریق معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و اختصاص سهمیه، برای این افراد وام اختصاص یافت.
کوهی، ادامه داد: ۳۳۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار متقاضی وام در استان به صندوق ضمانت بانوان معرفی شد که از این تعداد ۱۷ نفر واجد شرایط شناخته شده و موفق به اخذ تسهیلات شده اند.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات برای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار پرداخت می شود، اظهار کرد: این تسهیلات برای بانوان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال واجد شرایط پرداخت می شود.

زوجین دهه ۶۰ تا پنج میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برای مجردین دهه ۶۰ روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان که اقدام به ازدواج کنند با حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا پنج میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.
کوهی افزود: این افراد می توانند با مراجعه به سامانه معاونت ریاست جمهوری و ثبت نام در بخش ازدواج زوجین دهه ۶۰ این سامانه، می توانند از این تسهیلات در چند حوزه تسهیلات اخذ کنند.
وی یادآور شد: بخشی از این تسهیلات برای تامین جهیزیه و بخشی نیز برای حوزه اشتغال این افراد تعلق می گیرد و میزان دریافت این تسهیلات نیز از سوی متقاضی و تا سقف پنج میلیارد ریال تعیین می شود.

گروه کاری اقتصادی بانوان آذربایجان شرقی تشکیل شد
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل گروه کاری اقتصادی استان ذیل سازمان برنامه و بودجه از یک ماه گذشته، گفت: تشکیل این گروه کاری نوعی ریل گذاری در حوزه اقتصادی بانوان بوده و آذربایجان شرقی نخستین استان در تشکیل این گروه کاری است.
کوهی، با بیان اینکه دبیرخانه این گروه کاری در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر می شود، افزود: در این کارگروه نمایندگان بانوان اقتصادی در بخش های خصوصی و دولتی برنامه ریزی لازم در حوزه فعالیت های اقتصادی بانوان استان انجام خواهند داد.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کارگروه رصد و اشتغال ۲۰ تا ۳۰ درصد تسهیلات دستگاه های دولتی باید به بانوان اختصاص یابد، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه دستگاه های دولتی موظف هستند این میزان از تسهیلات خود را به حوزه بانوان اختصاص دهند و در ۷۰ تا ۸۰ درصد بقیه تسهیلات نیز بانوان سهیم خواهند بود.
انتهای پیام/
اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از بانوان کارآفرین آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار