استاندار زنجان؛

هیچ‌کس حق زیاده‌خواهی در انتخابات را ندارد

1398/10/04 - 15:59 - کد خبر: 10332 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان بر لزوم پرهیز کاندیداها از تبلیغات زودهنگام تاکید کرد و گفت: هیچ‌کس حق زیاده‌خواهی در انتخابات پیش رو را ندارد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه توجیهی روسای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران استان که در سالن زیتون سازمان جهادکشاورزی زنجان برگزار شد، یکی از اقدامات دولت را سرکشی به روستاها در راستای بررسی نقاط ضعف و قوت این مناطق برشمرد و گفت: بی‌تردید با حضور از نزدیک در روستاها می‌توان مشکلات و نقاط قوت را از نزدیک دید و در راستای تقویت نقاط قوت و رفع مشکلات گام برداشت.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، بر پیشگیری از بروز آسیب‌ها در انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: برای اینکه شاهد اتفاقاتی که مغایر با قانون است، در امر انتخابات نباشیم، بهتر است افراد در این زمینه توجیه شوند؛ چرا که ممکن است افرادی که به این کار مبادرت می‌ورزند، از قانونی و یا غیرقانونی بودن آن موضوع اطلاعی نداشته باشند.
استاندار زنجان با یادآوری اینکه در حال حاضر در مرحله پنجم انتخابات قرار داریم و باید توجه داشت که هر مرحله از انتخابات شرایط مخصوص به خود را دارد، تصریح کرد: شک نکنید بعد از مهلت قانونی اعتراض به رد صلاحیت‌ها که مدت آن ۲۰ روز است، هر تصمیمی که از سوی شورای نگهبان اتخاذ شود، مر قانون بوده و باید به آن عمل کرد.
حقیقی ضمن گوشزد کردن به کاندیداها در خصوص اقدام نکردن به تبلیغات زودهنگام، حضور و مشارکت حداکثری مردم را مهم‌ترین اصل انتخابات دانست و اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که امروز وظیفه سنگینی در قبال انتخابات بر گردن ما گذاشته شده و آن صیانت از انتخاب مردم است.
وی بی‌طرفی کامل را سیاست دولت‌مردان دانست و با تاکید بر اینکه هیچ‌کس حق زیاده‌خواهی در انتخابات پیش رو را ندارد، ابراز کرد: مجریان انتخابات ابتدایی‌ترین وظیفه‌شان حفظ سلامت انتخابات است، این در حالی است که معتقدیم مجریان انتخابات باید با آرامش به کار خود ادامه داده و کسی حق تهدید مجریان قانون را ندارد.
حقیقی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو هیچ‌کس حق ندارد تماشاچی باشد، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم را باید مهم‌ترین رکن انتخابات دانست.
انتهای پیام/
هیچ‌کس حق زیاده‌خواهی در انتخابات را ندارد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار