رئیس ستاد انتخابات کشور:

بازدید میدانی برای رفع کاستی‌های «شعب اخذ رای» الزامی است

1402/09/02 - 15:52 - کد خبر: 103306 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ضرورت مهیا ساختن شرایط برای برگزاری انتخابات اسفند ماه سال جاری، گفت: بازدید میدانی برای رفع کاستی‌های «شعب اخذ رای» در سراسر کشور الزامی است.

به گزارش نصر، سید محمد تقی شاهچراغی در نشست ستاد انتخابات استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به ضرورت مهیا ساختن شرایط برای برگزاری انتخابات پرشور، تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید ستاد انتخابات استان سمنان مد نظر قرار دهد، بی طرفی و امانت داری است.
وی با بیان اینکه مجریان انتخابات در تمام مراحل و فرآیند برگزاری انتخابات اجازه ندهند شائبه طرفداری از گروه و جناح یا فردی ایجاد شود، افزود: امانت داری و بی طرفی یکی از مهمترین اصول در سایه اجرای قانون است.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه اقدامات خوبی در مجموعه ستاد انتخابات استان سمنان صورت گرفته است، گفت: بازدید میدانی برای رفع کاستی‌های «شعب اخذ رأی» در سراسر استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور الزامی است.
شاهچراغی با بیان اینکه تمهیدات لازم در شعب اخذ رأی به منظور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و مطلوب پیش بینی شود، گفت: نشست‌های هماهنگی از سوی ستاد انتخابات با حضور دست اندرکاران به صورت مستمر برگزار شود.
وی با بیان اینکه شرایط برای حضور پرشور مردم در انتخابات می‌بایست مهیا گردد، افزود: پیش بینی‌های مناسب برای تسهیل در دسترسی عموم مردم به شعب و آمادگی کامل روند اخذ رأی امری ضروری و حائز اهمیت است.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با بیان اینکه بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی در استان موظف هستند تا در حد مقدورات و بضاعت اعم از نیروی انسانی و تجهیزات در بحث انتخابات همکاری کنند، افزود: دستگاه‌های اجرایی داشته‌های خود را در اختیار ستاد انتخابات بگذارند.
شاهچراغی همچنین گفت: ارائه آموزش‌ها پیرامون قانون انتخابات ویژه تمامی دست اندرکاران ستاد انتخابات استان از دیگر مواردی است که باید در قالب کارگاه‌های آموزشی به منظور اشرافیت کامل و برگزاری هرچه بهتر انتخابات، مدنظر باشد.
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: اطلاع رسانی به موقع و انتشار جامع و مدون اخبار و اطلاعات مرتبط با روند برگزاری انتخابات برای آحاد اقشار مردم، امری ضروری و در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تأثیر شایانی خواهد داشت.
انتهای پیام/
بازدید میدانی برای رفع کاستی‌های «شعب اخذ رای» الزامی است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار