آل هاشم تأکید کرد؛

تغییرات مکرر قوانین مانع رونق تولید و تسهیل صادرات است/ تولیدکنندگان و صادرکنندگان شایسته تکریم هستند 

1402/09/02 - 11:17 - کد خبر: 103268 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آسان سازی تامین مواد اولیه برای واحد‌های تولیدی صادرات محور و پایان بخشیدن به تغییر مکرر قوانین بانکی، تامین اجتماعی، صادرات و واردات از الزامات مهم تسهیل تولید و صادرات است.

به گزارش خبرنگار نصر، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در بیست و هفتمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی ایران در تبریز افزود: صادرات تجلی قدرت نرم افزاری و سخت افزاری اقتصاد یک کشور است و صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور نقش ویژه‌ای رشد آمارهای اقتصادی دارد.
وی ادامه داد: هموار کردن راه صادرات نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه‌گذاری های موجود و آینده بسیار مهم است. صادرات غیرنفتی یکی از راه‌های رشد اقتصادی کشور است و نقش کلیدی در امنیت اقتصادی کشور ایفا می‌کند.
آل هاشم ادامه داد: در شرایط تحریمی نقش صادرات غیرنفتی در امنیت اقتصادی کشور بسیار مهم است و کسانی که در این راه تلاش می‌کنند شایسته تکریم و احترام هستند و امروز کسانی که در عرصه تولید و صادرات تلاش می‌کنند، کارشان و تلاششان کمتر از رزمندگان و مجاهدان نیست‌.
وی گفت: صادرات کشور غیرنفتی کشور می‌تواند تراز اقتصادی کشور را مثبت کند. توسعه صادرات غیرنفتی با شعار تحقق نمی‌شود، بلکه با تلاش و دیپلماسی فعال دولت و افزایش کشورهای مقصد صادرات محقق می‌شود و نقش وزارت خارجه و فرستادن رایزن های اقتصادی به کشورهای هدف در این زمینه بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه افزود: شبکه فرسوده حمل و نقل و محورهای مواصلاتی یکی از موانع توسعه صادرات است. همچنین نظام چند نرخی ارز و قوانین غیرشفاف صادرات از دیگر موانع توسعه صادرات است.
آل هاشم اظهار داشت: آسان سازی تامین مواد اولیه برای واحد‌های تولیدی صادرات محور و پایان بخشیدن به تغییر مکرر قوانین بانکی، تامین اجتماعی، صادرات و واردات از لزومات مهم تسهیل تولید و صادرات است.
وی در پایان گفت: امیدوارم با تلاش دولت و بخش خصوصی در سال آینده شاهد افزایش چشمگیر صادرات غیرنفتی کشور باشیم.
انتهای پیام/
تغییرات مکرر قوانین مانع رونق تولید و تسهیل صادرات است/ تولیدکنندگان و صادرکنندگان شایسته تکریم هستند  محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار