وزیر اقتصاد:

اهتمام دولت خودکفایی در حوزه سلامت است

1402/09/02 - 11:02 - کد خبر: 103265 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه کاهش وابستگی در حوزه سلامت کشور افتخاری بزرگ است، گفت: دولت در این خصوص اهتمام جدی دارد.

به گزارش نصر، « سید احسان خاندوزی » روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خط تولید سِرُم سازی شرکت دانا در تبریز اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی مصداق داشته باشد آن را امروز در شرکت دانا می بینیم.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان سرمایه های واقعی کشور در حوزه داروسازی هستند، به مدیران واحدهای داروسازی حاضر در این مراسم، گفت: باید از اکنون برای طرح های توسعه ای دست به کار شوید و ما را در کنار خود بدانید.

دولت مشکل نقدینگی واحدهای داروسازی را حل کرد
استاندار آذربایایجان شرقی با بیان اینکه یکی از دغدغه های استان وضع سراشیبی صنایع داروسازی بود که حتی برخی از خطوط تعطیل شده بود، گفت: مشکل نقدینگی این صنعت در استان با کمک دولت حل شد.
« عابدین خرم » هم در این مراسم اظهار کرد: دولت تلاش کرد تا از راکد شدن مجموعه های داروسازی جلوگیری کند.
وی با اشاره به همت جهادی در راه اندازی خطوط تولید جدید داروسازی در استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان قطب تولید دارو و تحقیقات در این حوزه است.
وی با تاکید بر حمایت از شرکت های داروسازی، خاطرنشان کرد: مجموعه های داروسازی را نمی توان در انتطار گذاشت چون درمان تعطیل بردار نیست و باید از کارخانه های تولیدی حمایت ویژه کرد.

نظام بانکی ملزم به خروج از بنگاه داری است
« ابوالفضل نجارزاده » مدیرعامل بانک ملی هم با بیان اینکه در نظام بانکی بر اساس راهبرد دولت ملزم به خروج از بنگاه داری هستیم، گفت: این سیاست اصلی ماست اما مانع توجه ما به شرکت های تابعه نیست.
وی با بیان اینکه منابع بانکی صرف امور زیربنایی و توسعه ای کشور می شود، گفت: در بانک ملی طبق سیاست های دولت سرمایه گذاری جدید را شروع می کنیم و زمانی که واحدهای تولیدی بی نیاز از حضور بانک ها شدند ما خارج می شویم.

سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی شستا در آذربایجان شرقی
«عارف نوروزی» مدیرعامل شستا با اعلام اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا) ۱۲ شرکت در آذربایایجان شرقی دارد، گفت: در این شرکت ها ۶ هزار و ۴۴۶ نفر اشتغال دارند.
وی گفت: در آذربایجان شرقی تعداد هشت پروژه با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در دست اجرا داریم و تا پایان ۱۴۰۳ حداقل سه طرح را تمام می کنیم.
نوروزی افزود: اقداماتی که شستا در نظر دارد در استان به شدت ادامه دارد و به تعهدات خود عمل می کنیم.
وی گفت: شستا در آذربایجان شرقی در زمینه تولید سِرُم و ویال های تزریقی ، اقلام دارویی، مصالح ساختمانی و عمرانی، دامداری ، تولید سیمان و لوله های الیافی فعال است.
خط تولید سِرُم شستشو و تزریقی شرکت داروسازی دانا در تبریز با سرمایه گذاری ۷۰۹ میلیارد ریال با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.
«مهدی شیری» مدیرعامل شرکت داروسازی دانا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این خط تولید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با افتتاح خط تولید یاد شده انواع سرم‌های تزریقی و شستشو با ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون بطری در سال در این شرکت تولید می‌شود.
سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در سفر یک روزه خود به تبریز پس از افتتاح این خط تولید در « همایش صادرات غیر نفتی » در تبریز سخنرانی می‌کند.
انتهای پیام/
اهتمام دولت خودکفایی در حوزه سلامت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار