نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

شرایط اقتصادی کشور اندوهناک است/ دولت مشکلات رفع تعهدات ارزی را برطرف کند

1402/09/02 - 10:53 - کد خبر: 103264 نسخه چاپی

نصر: نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شایسته نیست تولیدکنندگان و صادرکنندگان به علت مشکلات ناشی از رفع تعهدات ارزی دچار مشکلات قضایی و قانونی شده و کارت بازرگانی آنها تعلیق شود.

به گزارش خبرنگار نصر، “صمد حسن زاده” در بیست و هفتمین همایش توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز که با حضور وزیر اقتصاد و مسئولان ارشد اقتصادی کشور و فعالین اقتصادی در حال برگزاری است، افزود: این همایش بیش از سی سال است که در تبریز شروع شده و در سه سال گذشته به علت مشکلات کرونا متوقف شده بود، اما در تمام سال‌ها مسئولین کشورها جهت حل و رفع مشکلات صادرات غیر نفتی در کنار یکدیگر هم فکری ‌تعامل و‌ تلاش کرده اند‌.
وی با اشاره به اینکه معلوم نیست حلقه مفقوده فعالیت‌های اقتصادی کجاست که فعالین اقتصادی و تجار این‌چنین با مشکلات دست و پنجه نرم‌می کنند، تاکید کرد: در سال های اخیر اقتصاد کشور با مشکلات متعددی روبرو شده و انتظار می رود مسئولین کشور با همکاری و همفکری علمی ‌و تخصصی و همچنین تعامل با بخش خصوصی یکبار برای همیشه این مشکلات را حل بکنند.
حسن زاده به توان تولیدکنندگان داخلی در صنف پوشاک خاطرنشان کرد و گفت: طی هفته های اخیر در نمایشگاه پوشاک تهران که حضور داشتم، به توانمندی مدیران بنگاه‌های اقتصادی و مردم افتخار کردم، چرا که در سال‌های قبل اغلب از برندهای خارجی حضور داشتند اما امسال حتی یک‌ نمونه برند خارجی را مشاهده نکردم؛ این افتخار بزرگی برای ملت شایسته ایران است که توانسته‌اند نیاز پوشاک کشور را با اتکا به توان و پتانسیل داخلی به درستی انجام داده و پوشش دهند، انتظار این است که این صنعت به صادرات هم برسد.

لزوم ایجاد شرایط جهت حضور واحدهای تولیدی در بازارهای جهانی 
وی به حضور فعالین اقتصادی، واحدهای تولیدی در بازارهای جهانی تاکید کرد و‌گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی کشور در یک‌ شرایط اندوهگین قرار دارد باید این‌ مسائل بررسی شده و به نحو احسن برنامه‌ریزی شوند. معتقدم با توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی ایران، فعالین اقتصادی نیز می‌توانند در بزرگترین بازارهای اروپایی و پیشرفته حضور داشته باشند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مسئولین سازمان توسعه صادرات باید شرایط حضور واحدهای تولیدی را در بازارهای جهانی جهت تعامل با کشور و ساسیت های خارجی فراهم کنند.

اعتماد مردم از سیاست های دولت سلب شده است
وی با بیان‌اینکه لازم‌است مسئولین کشور برای تصمیماتی که دولت برای اقتصاد کشور می‌گیرد، تجدید نظری شود، تصریح کرد: امروز برای واحدهای تولیدی که در سال‌ ۹۷ صادرات داشته اند، شایسته نیست به دلیل مشکلات ناشی از رفع تعهدات ارزی، کارت های بازرگانی فعالین اقتصادی ‌را تعلیق کنند و از طرفی صادرات توسط راه های غیر قانونی رواج دهند. 
وی در پایان خواستار اقدام جدی دولت برای رفع مشکلات قانون رفع تعهدات ارزی با استفاده از مشاوره بخش خصوصی شد.
انتهای پیام/
شرایط اقتصادی کشور اندوهناک است/ دولت مشکلات رفع تعهدات ارزی را برطرف کند سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار