خبر/

خط تولید سِرُم در تبریز با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد

1402/09/02 - 10:41 - کد خبر: 103262 نسخه چاپی

نصر: خط تولید سِرُم شستشو و تزریقی شرکت داروسازی دانا در تبریز با سرمایه گذاری ۷۰۹ میلیارد ریال با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

به گزارش نصر، مدیرعامل شرکت داروسازی دانا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این خط تولید در گفت و گویی اظهار کرد: با افتتاح خط تولید یاد شده انواع سرم‌های تزریقی و شستشو با ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون بطری در سال در این شرکت تولید می‌شود.
مهدی شیری گفت: این خط تولید سرم با هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح شد.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد سرم کشور وارداتی است، گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از این ۴۰ درصد سرم وارداتی توسط این خط جدید، تامین می‌شود.
وی افزود: از آنجایی که ۴۰ درصد سرم کشور نیز در شرکت سرم سازی قاضی تبریز تولید می‌شد اکنون با بهره‌برداری از این طرح، بیش از ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور از تبریز تامین می‌شود.
شیری میزان اشتغال زایی این خط تولید را یکصد نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اعلام کرد.
وی با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات این طرح گفت: استفاده از گرانول پلی پروپیلن با استفاده از مواد تولیدی پتروشیمی داخل کشور از جمله ویژگی‌های بدنه سرم‌های تولیدی این خط تولید است.
وی افزود: بطری‌های سرم‌ تولیدی یاد شده با تکنولوژی‌های روز دنیا رقابت می‌کند و حالت شفاف دارد.
وی ادامه داد: وجود در پوش‌های یوروکپ و سرم‌های تولیدی امکان تزریق سالم‌تر و عاری از هرگونه میکروب را ممکن می‌کند طوری که همچنین کمترین تداخل بین ماده مصرفی و بدنه سرم وجود خواهد داشت.
وی داشتن بطری سبک‌تر، امکان حمل و نقل راحت تر این نوع سرم و امکان مچاله شدن پس از مصرف را از دیگر مزایا و ویژگی‌های محصول تولیدی این شرکت داروسازی دانست.
به گزارش ایرنا، شرکت داروسازی دانا در تبریز به عنوان بزرگترین تولید کننده آنتی بیوتیک تزریقی و خوراکی و داروهای بر پایه ژلاتین شناخته می‌ شود.
این شرکت در زمینه تولید ۳۰۰ نوع دارو، مکمل و قطره‌های چشمی فعالیت می‌کند.
سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در سفر یک روزه خود به تبریز پس از افتتاح این خط تولید در « همایش صادرات غیر نفتی » در تبریز سخنرانی می‌کند.
انتهای پیام/
خط تولید سِرُم در تبریز با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار