رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت مطرح کرد:

تشکیل کارگروه اهدای شخص ثالث در درمان ناباروری

1402/09/01 - 23:03 - کد خبر: 103240 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، از تشکیل کارگروه اهدای شخص ثالث در درمان ناباروری خبر داد.

به گزارش نصر، صابر جباری، در اولین همایش جوانی جمعیت با موضوع "چالش‌های حقوقی، اخلاقی و اجتماعی درمان ناباروری"، گفت: کشور در آستانه سالمندی قرار دارد و برای رهایی از این بحران، باید بیش از پیش در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت کار کنیم.
وی افزود: نرخ باروری کلی کشور در ۳۰ سال گذشته نزولی بود، اما در سال ۱۴۰۱ این روند نزولی متوقف شد و امیدواریم با برنامه‌هایی که در سطح کشور در حوزه جوانی جمعیت انجام می‌شود، نرخ کلی باروری روند صعودی پیدا کند.
جباری با بیان اینکه نرخ باروری از ۱.۶۵ به ۱.۶۶ در سال ۱۴۰۱ رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هفتم کشور، نرخ جانشینی عدد ۲.۵ است و باید طی پنج سال آینده و قبل از اینکه پنجره جمعیتی بسته شود، به این عدد دست برسیم.
وی در خصوص روش‌های نوین درمان ناباروری، گفت: تمام روش‌های نوین درمان ناباروری در کشور ما قابل انجام است.
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت افزود: یکی از چالش‌های درمان ناباروری با استفاده از روش‌های نوین، مسائل فقهی، حقوقی و اخلاقی و اجتماعی مربوط به اهدای اسپرم، تخمک و جنین، از شخص ثالث و رحم جایگزین است.
جباری همچنین اظهار کرد: بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد ملی جمعیت، کارگروه تدوین آئین نامه اهدای شخص ثالث در وزارت بهداشت تشکیل شده که وظیفه تهیه و تدوین این آئین نامه را بر عهده دارد تا بر اساس آن، هم از روش‌های نوین درمان ناباروری در کشور استفاده کنیم و هم اینکه مسائل اخلاقی، حقوقی، شرعی، فقهی و اجتماعی درمان ناباروری را لحاظ کنیم تا در آینده با مشکلات و آسیب‌های احتمالی روبرو نشویم.
انتهای پیام/
تشکیل کارگروه اهدای شخص ثالث در درمان ناباروری خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار