در بازدید از کارگاه تولید محلول شهرداری تبریز مطرح شد: 

خیز شهرداری تبریز برای حذف نمک‌پاشی در زمستان/ محلول‌پاشی محیط‌زیست شهری را حفظ می‌کند

1402/09/01 - 20:33 - کد خبر: 103231 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه 3 کلانشهر تبریز گفت: نمک پاشی طی سالیان اخیر در سطح شهر انجام می گرفت، این روش علاوه بر این‌که مخرب جداول، درختان و فضای سبز را تخریب و با نفوذ در آب های زیر زمینی خطر آفرین بوده است. 

به گزارش نصر، تور رسانه ای سازمان بسیج رسانه استان صبح امروز چهارشنبه یک آذر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
کارگاه عمرانی شهرداری منطقه 3 کلانشهر تبریز مقصد این تور بود، این تور با هدف اطلاع رسانی، فرهنگ سازی برای عدم نمک پاشی در زمستان امسال و بازدید از محل کارگاه تولید محلول، برگزار شد.
شهردار منطقه سه کلانشهر تبریز ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای محلول پاشی در زمستان، گفت: شهرداری تبریز در حوزه محیط زیست اقدامات خوبی را انجام داده است. 
"علی قاسمی عزیز آبادی" گفت: در این راستا اقداماتی بر مبنای علمی انجام شده است که حذف نمک پاشی یکی از آن ها است. 
قاسمی اضافه کرد: شهرداری تبریز با مراکز علمی تبادل نظر کرده و از ظرفیت آن ها برای حل مشکل استفاده کرده است. 
وی در ادامه با اشاره به مضرات نمک پاشی، گفت: نمک پاشی طی سالیان اخیر در سطح شهر انجام می گرفت، این روش علاوه بر این‌که مخرب جداول، درختان و فضای سبز را تخریب و با نفوذ در آب های زیر زمینی خطر آفرین بوده است. 
شهردار منطقه 3 با تاکید بر اینکه شهرداری آماده محلول پاشی است و ذخیره کافی دارد، ادامه داد: از همشهریان انتظار می رود در این راستا شهرداری را همراهی کنند تا بتوانیم جلوی تخریب محیط زیست را بگیریم.
در این بازدید از کارگاه محلول سازی و ماشین آلات محلول پاش بازدید به عمل آمد. 

در ادامه این تور با حضور در شهرداری منطقه 3، قاسمی اضافه کرد: مجبور هستیم تا برخی از رویه ها را تغییر دهیم و روش های گذشته را بل تکنولوژی‌های جدید جایگزین کنیم.
وی تاکید کرد: همواره نیازمند نقد اصحاب رسانه و همراهی شهروندان هستیم.
وی به یکی از مهمترین پروژه های این منطقه اشاره کرد و توضیح داد: پروژه خیابان جوان اتوبان کسایی را به ورزشگاه یادگار امام وصل خواهد کرد، امیدواریم این پروژه را تا کمتر از دو ماه دیگر به بهره برداری برسانیم.
وی در پاسخ به وضعیت سوله های ارتش، گفت: سوله های ارتش را به شکل موقت در حوزه ورزش و برخی از آن ها را موقتا در اختیار بسیج گذاشته ایم.
قاسمی اضافه کرد: در سال های گذشته پیگیری و تغییر کاربری سوله ها را انجام داده ایم؛ علاوه بر فاز دو پارک باغشمال، در محل میدان تیر توافقاتی خوبی با ارتش داشته ایم که فعلا در حال تفکیک آن هستیم؛ این محل ها برای کاربری های مختلفی تعیین شده است.
انتهای پیام/
خیز شهرداری تبریز برای حذف نمک‌پاشی در زمستان/ محلول‌پاشی محیط‌زیست شهری را حفظ می‌کند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار