استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد::

استقبال از ارتباط سازنده با فنلاند

1402/09/01 - 14:47 - کد خبر: 103219 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی فنلاند را به عنوان کشوری که می‌تواند تاثیر مثبتی در روابط ایران و اروپا داشته باشد دانست و بر لزوم ارتباط سازنده با این کشور تاکید کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در دیدار با سفیر فنلاند با بیان اینکه ارتباط ایران و فنلاند می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد گفت: فنلاند نسبت به بعضی از کشور‌های اروپایی مستقل عمل می‌کند و این هم یک فرصت است که می‌تواند باعث بهتر شدن روابط شود.
وی افزود: از حضور و همراهی این کشور استقبال می کنیم و با توجه ظرفیتهایی که در استان ما و فنلاند وجود دارد اگر شرایط محیا شود و تحریم‌ها رفع شود می‌شود کار‌های خوبی انجام داد.
استاندار به تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت:به علت اقدامات ظالمانه امریکا بسیاری از بیماران پروانه‌ای در کشورمان به علت نبود دارو جان خود را از دست می‌دهند و از کشور‌های اروپایی انتظار داریم برای شکستن این تحریم‌ها به وظایف انسانی خود عمل کنند.
وی همچنین در این دیدار به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و افزود: از لحاظ میراث فرهنگی از نخستینهای ایران اسلامی هستیم و تبریز قطب علمی و پزشکی در شمال غرب کشور محسوب می‌شود و در حوزه صنعت و هایتک هم جایگاه خوبی داریم.
سفیر فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به گسترس همکاری‌ها بین دو کشور گفت: دنبال راهی هستیم که پل‌ها را بسازیم، روابط بین دو کشور را بهتر کنیم و ما هیچ وقت رابطه مان را با ایران قطع نکردیم و دنبال گسترش هستیم ایران برای ما یک کشور دوست و ارزشمند است.
کاری کاهیلوئوتو با بیان اینکه هدف من از این سفر  آشنایی با دریاچه ارومیه است افزود: ما از منابع قوی آب برخوردار هستیم و آماده ایم تجربیات خود را برای کمک به دریاچه ارومیه انتقال بدیم.
وی گفت: استان شما از لحاظ سیاسی مهم و برای هر سفیری ارزشمند است و ما هم در اینجا به دنبال گسترس فعالیت‌ها هستیم امیدواریم با رفع تحریم‌ها این اتفاق مهم رخ دهد.
کاهیلوئوتو به ظرفیت‌های کشور فنلاند اشاره کرد و ادامه داد: ما در حوزه محیط زیست، مدیریت آب و آموزش سرآمد هستیم و در بحث آموزش هم هفت سال رتبه نخست را داشتیم که امیدواریم شرایط بین اللملی تغیراتی را ایجاد کند و بتوانیم روابط جدیدی را با جمهوری اسلامی ایران آغاز کنیم.
انتهای پیام/
استقبال از ارتباط سازنده با فنلاند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار