رییس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان بستان‌آباد خبر داد:

نجات ۲۰۰ مسافر گرفتار در برف گردنه شیبلی بستان آباد

1402/09/01 - 10:40 - کد خبر: 103184 نسخه چاپی

نصر: رییس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان بستان‌آباد اعلام کرد: تعداد ۲۰۰ نفر از مسافران گرفتار در گردنه شیبلی واقع در منطقه کوهستانی این شهرستان توسط نیروهای امدادی این جمعیت از سرما نجات یافتند.

به گزارش نصر، علی مرسلی روز چهارشنبه در گفت وگویی، افزود: در جریان عملیات امداد و نجات توسط نیروی های هلال احمر، تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از در راه ماندگان گردنه شیبلی که به دلیل بارش برف و کولاک بسته شده بود، امدادرسانی شده‌اند.
وی با اشاره به بارش شدید برف و کولاک در گردنه شیبلی شهرستان بستان‌آباد که از روز گذشته شروع شده است، اظهار کرد: در این راستا نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان بستان آباد به کمک مسافران و در راه ماندگان شتافتند.
مرسلی ادامه داد: بر همین اساس تعداد سه تیم از نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بستان‌آباد با ۱۲ نفر نیروی عملیاتی به مردم در راه مانده در گردنه شیبلی امدادرسانی کردند.
به گفته وی تیم‌های فوق با استفاده از یک دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه خودروی آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمک دار، ضمن توزیع مواد غذایی، عملیات امداد و نجات و بازگشایی مسیر را انجام دادند.
نیروهای امداد و نجات شهرستان کلیبر نیز در جریان حادثه رانندگی در پایگاه شهید کاظم باقری یوزبند شهرستان کلیبر تعداد ۶ نفر مصدوم در دو سانحه برخورد شاخ به شاخ ساینا با تیبا و نیز یک دستگاه نیسان با موتور سیکلت را نجات دادند و به مراکز درمانی منتقل کردند.
بارش برف و برودت هوا که از روز گذشته آذربایجان شرقی را فرا گرفته است، در برخی از نقاط کوهستانی و جاده های برف گیر استان همچنان ادامه دارد.
گردنه شیبلی در ۲۰‌ کیلومتری شمال غربی بستان‌آباد به سمت تبریز قرار دارد.
انتهای پیام/
نجات ۲۰۰ مسافر گرفتار در برف گردنه شیبلی بستان آباد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار