خبر/

استاندار آذربایجان‌شرقی بر تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی تاکید کرد

1398/10/04 - 14:05 - کد خبر: 10316 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه‌ها در توسعه و پیشرفت جوامع تاکید کرد: دانشگاه ها، مراکز و موسسه‌های آموزش عالی در کنار کارکرد و وظایف آموزشی خود باید اولویت اول خود را بر پژوهش و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و تحقیقاتی قرار دهند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی ‌روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با استادان منتخب دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان در مرکز شهرداری تبریز با اشاره به شاخص های باسوادی ‌از دیدگاه یونسکو، ‌گفت: مهارت ارتباطی، سواد رسانه ای ‌و سواد عاطفی از شاخص های باسوادی سازمان علمی و فرهنگی  سازمان ملل،  یونسکو است و جوامعی که ‌فاقد این مهارت ها باشند بی سواد هستند.
وی اظهار کرد: علوم ارتباطات، ‌روابط عمومی و سواد رسانه ای جزو دانش و مهارت هایی هستند که در عصر کنونی نیاز به آن ها بیش از مهارت های دیگر در جامعه لازم است.
پورمحمدی ‌با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه های ایران از جایگاه علمی در سطح جهانی برخوردارند، افزود: ‌کیفیت های آموزشی و سطح سواد علمی فارغ التحصیلان باید در سطح قابل قبولی باشد تا همچنان جایگاه و اعتبار مدارک دانشگاهی ایران محفوظ باشد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز و موسسه های آموزش عالی باید توسط ‌نهادهایی انجام شود که توانمندی جذب استعدادهای علمی و تجهیز مراکز علمی و دانشگاهی را دارند، گفت: دانشگاه ها دارای استانداردهایی هستند که باید رعایت شود و مراکز و موسسه های آموزش عالی نیز باید کیفیت های لازم را در مجموعه های خود داشته باشند.
وی افزود: ‌سازمانها و نهادهایی مثل شهرداری توان لازم را برای اداره مراکز علمی و و آموزش عالی را دارد و بر این اساس با تربیت نیروی انسانی فنی تخصصی می تواند نیازهای بازار کار را تامین کند و اکنون بهتر از گذشته این کار را انجام می دهد.
 استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه گسل تبریز فعال نشده است، ‌گفت: ‌ اما به هر ترتیب باید شهرداری تبریز برای اصلاح ساختار شهری و مناطق روی گسل طرح خود را ارائه دهد. 
 پورمحمدی همچنین با اشاره به نقش شوراهای اسلامی ‌شهر و احیای حقوق مردم با تشکیل این شوراها گفت: شهرداری ها مجری تصمیماتی هستند که شوراها نقش اصلی در آن را دارند و بر این اساس هم‌افزایی بین شوراها و شهرداری ها لازم است.
 علیرضا سلطانی رییس مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز هم گفت: ‌دانشجویان باید به سمت مهارت آموزی که منجر به جذب در بازار کار شود، حرکت کنند و ما به دنبال تحقق این هدف هستیم.
انتهای پیام/
استاندار آذربایجان‌شرقی بر تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی تاکید کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار