استاندار زنجان؛

شوراهای اسلامی روستاها در برگزاری انتخابات باشکوه مشارکت کنند

1398/10/04 - 14:03 - کد خبر: 10315 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: انتخابات آبروی سیستم و مدیریت است و این رخداد مهم باید باشکوه، سالم و در امنیت کامل برگزار شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در دیدار با روسای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران استان زنجان افزود: شوراهای اسلامی روستاها، به این مقوله مهم توجه جدی داشته باشند که در صورت دریافت گزارش ها و حتی کوچکترین تخلفی از سوی مدیران در این انتخابات، برخورد جدی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد:  ارکان انتخابات پیش رو باید با  اقتدار برگزار شود و بر این مبنا مدیران حق صحبت و اقدام له یا علیه فردی، طرفداری و یا نامزد انتخاباتی ندارند.
استاندار زنجان ادامه داد: تخلف در انتخابات گناه محسوب می شود و بر این اساس رعایت قانون انتخابات الزامی و حفظ آرای مردمی نیز ضروری است.
وی اظهار داشت: شور و نشاط انتخاباتی در بین مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و به یقین شرکت اقشار مختلف مردم در این رخداد مهم بسیار تعیین کننده و موجب ناامیدی دشمنان خواهد بود.
استاندار زنجان بیان کرد: همه مسؤولان در این انتخابات بی طرف هستند و به عنوان اعضای هیات اجرایی و مسؤولان برگزاری انتخابات باید بی طرف باشیم، همچنین شوراها، شهرداران، بخشداران و دهیاران هم باید این شرایط را داشته باشند.
حقیقی افزود: هیچ فردی نباید در این انتخابات  تماشاچی باشد ضمن اینکه همه از مسؤولان اجرایی و نظارت گرفته تا داوطلبان و طرفداران آنها باید قانون را رعایت کنند که در سایه رعایت قانون بتوانیم انتخاباتی باشکوه، سالم، قانونمند و در امنیت کامل برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: ناظران نیز به طور کامل هماهنگ بوده و هر فردی وظیفه خود را با هماهنگی کامل انجام خواهد داد تا نتیجه آن اقبال مردم به انتخابات و محافظت از آرا باشد.
استاندار زنجان ادامه داد: انتخابات دوره های گذشته نیز آسیب‌شناسی و نقاط قوت و ضعف آن استخراج شده است که با توجه به هماهنگی های انجام گرفته در حوزه نظارت امیدواریم مردم استان با مشارکت حداکثری خود اتحاد و  وحدت دیگری را رقم بزنند.
وی اظهار داشت: بروز مشکلات احتمالی در حوزه مربوط به قوانین انتخاباتی به عدم آگاهی ها باز می گردد و توجیه شوراهای اسلامی روستاها می تواند به برگزاری بهتر انتخابات و پیشگیری از آسیب ها منتهی شود.
حقیقی با بیان اینکه هم اکنون از ۱۱ مرحله انتخابات در مرحله پنجم آن قرار داریم، یادآوری کرد: هیات نظارت کار خود را آغاز کرده است و در مدت ۲۰ روز اعتراض به ردصلاحیت را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند که هرچه شورای نگهبان تایید کند و مر قانون ملاک عمل خواهد بود.
انتهای پیام/
شوراهای اسلامی روستاها در برگزاری انتخابات باشکوه مشارکت کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار