سازمان بهزیستی کشور؛

افراد دارای معلولیت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی شرکت کنند

1402/08/30 - 12:09 - کد خبر: 103132 نسخه چاپی

نصر: سازمان بهزیستی کشور از افراد دارای معلولیت واجد شرایط خواست تا در یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی که آذرماه امسال برگزار می شود، شرکت کنند.

به گزارش نصر، ثبت نام یازدهمین آزمون مشترک فراگیر تعداد دیگری از دستگاه های اجرایی کشور از اول آذر ماه با لحاظ سهمیه سه درصد افراد دارای معلولیت آغاز می‌شود.
افراد دارای معلولیت واجد شرایط استفاده از سهمیه حداقل سه درصد استخدامی طبق ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت می توانند تا هشتم آذر ماه با مراجعه به سایت آزمون جهاد دانشگاهی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بهزیستی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، صندوق تامین خسارت های بدنی، استانداری های اردبیل و زنجان از جمله سازمان های حاضر در این آزمون فراگیر خواهند بود.
 یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار دارای عضو معلول به بهزیستی مراجعه کرده اند که این جمعیت شناور است و خدمات دریافت می‌کنند.
در سالهای گذشته ۱۰ آزمون فراگیر استخدامی توسط سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد که سه درصد سهمیه معلولان از دستگاهها کسر و به جذب معلولان اختصاص می یافت اما پس از بررسی های صورت گرفته توسط بهزیستی و سازمان امور اداری و استخدامی مشخص شد تنها در یک سوم این سهمیه ها در طی ۱۰ سال گذشته استخدام صورت گرفته است.
از حدود پنج هزار و ۶۰۰ سهمیه استخدامی که در ۱۰ سال گذشته به دستگاه های اجرایی اختصاص یافته بود، ۱۶۰۰ نفر دارای معلولیت در دستگاه ها جذب شدند.
سازمان بهزیستی کشور، تعداد افراد تحصیل کرده دارای معلولیت فاقد شغل را ۱۹ هزار و ۷۲۵ نفر برآورد کرده است. از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر زن و ۹ هزار و ۴۹۱ نفر از معلولین بیکار، مرد هستند و از نظر سنی پنج هزار و ۶۳۰ نفر زیر ۳۰ سال، حدود هشت هزار نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال، جویای کار هستند.
بیشترین رشته هایی که معلولین بیکار در آن وجود دارند، رشته های حسابداری، روانشناسی، حقوق و علوم کامپیوتر، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی و علوم تربیتی است.
انتهای پیام/
افراد دارای معلولیت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی شرکت کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار