نویسنده کتاب "سنله سنسیز" مطرح کرد:

"سنله سنسیز" را تقدیم به آذربایجان می کنم 

1402/08/30 - 14:13 - کد خبر: 103131 نسخه چاپی

نصر: نويسنده کتاب سنله سنسیز گفت: این کتاب در 500 جلد چاپ و هدیه از طرف "علیرضا خیابانی" است که در اکثر صفحات آن از طلا استفاده شده، آن را به آذربایجان تقدیم کرده و امیداورم حقی را ادا کرده باشم. 

به گزارش نصر، عصر دیروز دوشنبه 29 آبان آیین رونمایی از کتاب نفیس "سنله سنسیز" با حضور جمعی از علاقمندان در سینما ناجی برگزار شد. 
"علیرضا تیانی خیابانی" نویسنده کتاب سنله سنسیز گفت: این کتاب در طول 4 سال که دو سال آن را تا نیمه های شب بیدار مانده بودم نوشته شده است.
وی ادامه داد: این کتاب ریتم و سبک خاصی دارد که سبک آن را بر اساس مشاوره اساتیدم "سبک خیابانی" گذاشتم.
خيابانی گفت: چرا سبک و چرا مکتب نه؟ مکتب کنوانسیون خاصی دارد اما سبک این چنین نیست؛ سبک حافظ، خیام و... چنین سبکی منحصر به فرد بوده و برای اولین بار در تاریخ ادبیات است.
وی اظهار داشت: اسمش را "سنله سنسیز" گذاشته ام؛ پارادوکسی که با تو و بی تو را یک‌جا دارد و اگر آن را به خوبی ترجمه کنیم 8 معنی در بطن خود جای دارد.
وی اضافه کرد: از مجموع 350 شعرم، 250 شعر در این کتاب آمده است؛ خوشنویسی و خطاطی توسط استاد عین الدین صادق زاده و در اول کتاب تصویر پرتره ای از بنده وجود دارد که معانی زیادی دارد که توسط استاد محمد باقر میری نقاشی شده است.
وی به جلد چرمی - مسی و وزن 5 کیلوگرمی کتاب اشاره کرد و افزود: این کتاب در 500 جلد چاپ و هدیه از طرف "علیرضا خیابانی" است که در اکثر صفحات آن از طلا استفاده شده، آن را به آذربایجان تقدیم کرده و امیداورم حقی را ادا کرده باشم. 
وی افزود: اکثر اشعار این کتاب به سولدوز که سه هزار سال قدمت دارد تعلق می یابد، سولدوز دروزاه آذربایجان است. 
وی تاکید کرد: این کتاب در ارومیه، تبریز و سولدوز پخش خواهد شد. 
خيابانی خاطر نشان کرد: این کتاب توسط صحافی معين و انتشارات فخر آذر به چاپ رسیده است. 
انتهای پیام/
محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار