خبر/

آغاز مرحله دوم جهاد آب‌رسانی در ۲۳۳ روستای آذربایجان‌شرقی

1402/08/30 - 10:48 - کد خبر: 103125 نسخه چاپی

نصر: مرحله دوم جهاد آب‌رسانی در ۲۳۳ روستا و ۲۱ شهرستان آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 350 میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش نصر، محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی عصر امروز  در جلسه آغاز مرحله دوم جهاد آب رسانی در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هر جایی بسیج و فرهنگ بسیج وارد شده است کارها و پروژه ها به خوبی پیشرفته است.
وی افزود: در حوزه آب رسانی در آذربایجان شرقی، حوزه روستایی استانداری، بسیج سازندگی سپاه عاشورا و شرکت آب و فاضلاب استان عملکرد خوب و موفقی داشته اند.
کلامی با تاکید به اینکه حوزه آب یکی از اولویت های مهم در استان است گفت: حوزه آب و رفع تنش های آبی در استان از ابتدا یکی از اولویت های مهم استان و استاندار بوده است؛ چه در مورد تامین اعتبار و ساخت سد های استان و چه آب رسانی به روستاها که یکی از دغدغه های مهم استاندار از روز اول بوده و بر روی این مساله تاکید جدی دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: برای شروع مرحله دوم جهاد آب رسانی در استان مانعی برای تامین مالی وجود ندارد و امیدواریم طبق برنامه ریزی های لازم پیش برود.

آذربایجان شرقی پیش رو در جهاد آبرسانی به روستاها
رئیس کارگروه آب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: امروز در آذربایجان شرقی قراردادی با اعتبار یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان منعقد می شود که استانداری، آبفا و بسیج سازندگی در این قرارداد نقش دارند.
محمد همت گفت: در کل کشور قرار بود اجرای پروژه برای کمتر از ۱۰ استان ابلاغ شود که یکی از فاکتورهای اساسی انتخاب آن پیشرفت کار بود که در این راستا همدلی و همسویی در آذربایجان شرقی برای پیشبرد کارها و حل مشکلات وجود داد.
وی افزود: هدف گذاری ما در اجرای پروژه ها رفع نیازهای اساسی مردم است و اجرای نمایشی و فانتزی وجود ندارد و این موضوع مهم در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: پیشرفت کار در کل کشور حدود ۴۴ درصد است که این عدد در آذریایجان شرقی ۸۷ درصد است.
نماینده مجری طرح‌های مجتمع‌های آب رسانی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: یکی از پروژه های خوب کشور در حوزه آب رسانی در آذربایجان شرقی با اهداف عالی در حال انجام است.
محمدحسین محمدی گفت: میزان پیشرفت پروژه ها در کشور حدود ۴۴ درصد است که این میزان در آذربایجان شرقی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است.
وی تاکید کرد: مجموع تلاش های انجام یافته در راستای اجرای پروژه ها منجر به تولید آب پاک و باکیفیت برای مردم خواهد بود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا همچنین گفت: طبق برنامه ریزی انجام یافته تا امروز باید ۶۷ درصد پروژه ها انجام می‌یافت که با همکاری تنگاتنگ نیروهای جهادی با آب و فاضلاب استان این میزان پیشرفت به ۸۷ درصد رسیده است.
جواد ملک لو تاکید کرد: در اجرای پروژه ها در بین ۶ استان موفق کشور بودیم که توانستیم مرحله اول جهاد آب رسانی را جلو ببریم و مصمم هستیم مرحله دوم را نیز اجرایی نماییم.
انتهای پیام/
آغاز مرحله دوم جهاد آب‌رسانی در ۲۳۳ روستای آذربایجان‌شرقی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار