مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد:

13 نقطه پرتصادف آذربایجان‌ در انتظار رفع

1402/08/30 - 10:44 - کد خبر: 103124 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در رابطه با ایمنی جاده‌ها گفت: ۶۵ نقطه پر تصادف داشتیم که تنها ۱۳ مورد از آن‌ها رفع نشده و امیدواریم بتوانیم تا سال آینده تمام نقاط پرتصادف را مرتفع کنیم.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان درصد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با مساحت حدود ۴۵ هزار کیلومتر مربع و جمعیت حدود چهار میلیون نفر با ۲۱ شهرستان، ۷۰ شهر ۲۷۱۰ روستا قطب صنعتی، کشاورزی و معدنی شمال غرب کشور با دو پایانه مرزی جلفا و نوردوز محل اتصال کشورهای قفقاز و با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای حمل و نقل بین المللی نقش مهمی را در امر حمل و نقل ایفا می‌کند.
وی گفت: در مجموع دو وظیفه نگهداری و حراست از جاده‌های مواصلاتی استان و سیاست گزاری  حمل و نقل در حوزه کالا، مسافری و ترانزیت برعهده این اداره کل است. 
علیزاده اظهار داشت: ۱۰ درصد آزاد راه‌های کشور در استان ما قرار دارند. 
وی ادامه داد: نزدیک به ۶۵۰ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان شامل ۴۵۰ هزار تن در محورهای شریانی و ۲۰۰ هزار تن در راه‌های روستایی در سال جاری آسفالت ریزی شده است. 
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در رابطه با ایمنی جاده‌ها گفت: ۶۵ نقطه پر تصادف داشتیم که تنها ۱۳ مورد از آن‌ها رفع نشده و امیدواریم بتوانیم تا سال آینده تمام نقاط پرتصادف را مرتفع کنیم. 
علیزاده گفت: در حوزه حمل و نقل ۵۰۰ شرکت اعم از کالا، مسافر و بین المللی و ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری دراستان فعالیت می‌کنند. 
وی با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای پروژه تعریض اتوبان کسایی گفت: اتوبان شهید کسایی تبریز یک آزاد راه به طول ۱۸ کیلومتر با رمپ و لوپ‌ها در جنوب شهر تبریز است که جنوب شرقی تبریز را به جنوب غربی متصل می‌کند. 
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در زمان ساخت  کلیه ابنیه‌های  فنی و جسم راه ۶ خطه طراحی و اجرا و روسازی آن چهار خطه اجرا شده است. 
علیزاه ادامه داد: حذف رفوژ وسط و زیرسازی بستر و روسازی محل رفوژ توسط اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای و جابه‌جایی و انتقال درختان و لایه‌های آسفالت و نصب نیوجرسی توسط شهرداری انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/
13 نقطه پرتصادف آذربایجان‌ در انتظار رفع خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار