رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی؛

دمای هوای آذربایجان‌شرقی از فردا گرم می‌شود

1402/08/30 - 10:12 - کد خبر: 103121 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از فردا با عبور سامانه بارشی از جو استان، دمای هوا به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، سامانه بارشی امروز نیز در استان فعال بوده و موجب ابرناکی، وزش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و پدیده مه می شود.
وی با اشاره به اینکه با عبور سامانه بارشی از روز چهارشنبه، وضعیت پایداری در جو آذربایجان شرقی حاکم می شود، اظهار کرد: احتمال انباشت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان وجود دارد.
امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هریس با دمای صفر و کلیبر با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز در این بازه زمانی در خنک ترین زمان به پنج درجه بالای صفر رسید.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره زیر تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
دمای هوای آذربایجان‌شرقی از فردا گرم می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار