امام‌جمعه تبریز؛

مردم گله‌مندند اما پای نظام ایستاده‌اند

1398/10/04 - 13:55 - کد خبر: 10312 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: مردم از وضعیت اقتصادی، معیشتی و برخی مفاسد و سوءمدیریت‌ها گله‌مند هستند اما همواره در طول تاریح ۴۰ ساله انقلاب پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در جمع اعضای ستاد بزرگداشت ۹ دی و دهه فجر انقلاب اسلامی استان، افزود: مردم ولائی و متعهد ایران اسلامی و آذربایجان بارها در برهه های مختلف تاریخی نشان داده اند که گلایه مندی آنها از شرایط اقتصادی جامعه ربطی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد و این اصل مهم و اساسی را امسال نیز در سالروز حماسه ۹ دی و ۲۲ بهمن نشان خواهند داد.
وی با بیان اینکه حضور گسترده در راهپیمایی امسال سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: آحاد مردم فارغ از سلایق و انگیزه های سیاسی و مشکلات اقتصادی باید بار دیگر به دشمنان اسلام و انقلاب نشان دهند که کشور خود را دوست دارند و ذره ای از آرمان های امام و رهبری عدول نمی کنند.
آل هاشم نقشه های بیگانگان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در جریان فتنه سال ۸۸ را بسیار پیچیده و برنامه ریزی شده خواند و ادامه داد: مهار این فتنه بزرگ تنها در سایه رهبری بی بدیل و حکیمانه، بصیرت مردمی و پیوند عمیق امت با ولایت حاصل شد و باید همواره قدردان این قضیه بود.
وی یادآوری کرد: در آن سال که فتنه گران ۹ ماه کشور را به آشوب کشاندند اگر تصمیمات حکیمانه و بی بدیل رهبری نبود سرنوشت کشور نیز معلوم نبود و ایشان با قاطعیت تمام اعلام کردند که زیر بار اقدامات غیرقانونی نمی روند و چنین نیز کردند.
آل هاشم بصیرت مردمی در آن سال و حضور گسترده در میدان را نمونه ای واضح از بصیرت دانست که طی آن مردم تبریز پیش قراول بودند و پیش از ۹ دی در ۸ دی در حمایت از اهداف انقلاب به پا خواستند تا به دشمنان نشان دهند در دفاع از انقلاب کوتاه نمی آیند.
وی با بیان اینکه طراح اصلی جریان فتنه سال ۸۸ بیگانگان و وابستگان داخلی آنها بودند، گفت: البته تعدادی از مردم بی بصیرت نیز آنها را همراهی کردند.
آل هاشم بصیرت را شناخت لحظه ها و شناخت از دیروز، امروز و فردا تعریف کرد و افزود: باید توجه داشت اگر بصیرت نباشد ناخودآگاه به دشمن کمک خواهد شد که بر همین اساس لازمه ایستادگی در برابر دشمنان بصیرت آحاد مردم است.
وی افزود: در جریان اغتشاش های اخیر نیز مردم با بصیرت خود دشمنان و بدخواهان نظام را ناامید کردند ، در حالی که دشمنان برای زمستان امسال تدارکات زیادی برای بروز ناآرامی به موازات عراق و لبنان برای ایران برنامه ریزی کرده بودند که البته گرانی بنزین این سناریو را تسریع کرد.
مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه این شورا در دوره جدید به دنبال راه اندازی هیات های اندیشه ورزی است، از برگزاری تعداد ۱۵ جلسه این هیات ها طی دو ماه اخیر خبر داد.
حجت الاسلام رسول برگی گفت: هیات های اندیشه ورزی در حوزه رسانه، ورزش، تشکل های مردمی، صنوف مختلف، دانشگاه ها و سایر نهادها و ارگان های تاثیرگذار تشکیل و  نشست های آن به طور مرتب ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت ۹ دی در تبریز با سخنرانی عزت الله ضرغامی برگزار می شود، محل این مراسم را تالار اجتماعات مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اعلام کرد.
برگی اعلام کرد: طبق هماهنگی های انجام شده سخنران مراسم یوم الله ۲۲ بهمن امسال سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود.
انتهای پیام/
مردم گله‌مندند اما پای نظام ایستاده‌اند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار