اطلاع رسانی /

شرکت بازرسی آذرستاویز؛ واحد نمونه کیفی معرفی شد

1402/09/01 - 13:58 - کد خبر: 103101 نسخه چاپی

نصر: شرکت بازرسی آذرستاویز همزمان با جشن استاندارد به عنوان واحد نمونه کیفی معرفی شد و از تلاش های مدیر عامل این مجموعه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش نصر، باقر نبی زاده مدیرعامل شرکت آذرستاویز در گفتگو با خبرنگار نصر اظهار داشت: شرکت بازرسی آذرستاویز از سال 1377 تأسیس و در سال 1388 با تغییر سهامداران و هیئت مدیره و تغییرات در موضوع فعالیت شروع به فعالیت در زمینه های بازرسی فنی و بازرسی کالاهای صادراتی و وارداتی وتولید داخل نموده و در طول حدود 14 سال گذشته با اخذ مجوزهای مختلف از سازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در زمینه های زیر ارایه خدمات کرده است:
بازرسی آسانسورهای الکتریکی
بازرسی تایید نوع و COP  موتورسیکلت
بازرسی تایید نوع و COP  تراکتور و ماشین آلات کشاورزی
بازرسی تایید نوع و COP  ماشین آلات راهسازی و معدنی
بازرسی جوش و آزمون های غیرمخرب (RTI-UT-MT-PT-VT)
بازرسی تایید نوع لیفتراک ها و جرثقیل های متحرک ، سقفی و برجی
بازرسی کالاهای صادراتی-وارداتی
وی ادامه داد:  از جمله این شرکت علاوه بر سازمان ملی استاندارد با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم در زمینه ایمنی تجهیزات واحدهای تولیدی و با مجوز بانک مرکزی با بانک های عامل نیز از زمینه های بازرسی کالاهای صادراتی و وارداتی و تولید داخل همکاری دارد.



وی افزود: شرکت آذرستاویز در وندورلیست بعضی از صنایع بزرگ از جمله صنایع بزرگ فولادی، صنایع معدنی، شرکت های ملی گاز و شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی و شرکت های پتروشیمی قرارداشته و قسمتی از خدمات بازرسی آنها را انجام می دهد.
 
 
شاخصه انتخاب به عنوان واحد  نمونه کیفی

نبی زاده با اشاره به شاخص های انتخاب واحد نمونه کیفی اظهار داشت: با توجه به تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال 1396 و براساس بند 20 از ماده 7 این قانون، وظیفه تعیین جایزه ملی کیفیت به سازمان ملی استاندارد ایران واگذار شده است که در دوره مدیریت جدید سازمان ملی استاندارد ایران در این مورد نظامنامه ای تهیه شده که بر اساس آن و در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده مدلی برای ارزیابی پیش بینی شده است که در تمامی حوزه های تولیدی و خدماتی کشور با اعلام فراخوان و اخذ مدارک و مستندات و ارزیابی میدانی واحدهای تولیدی و خدماتی مورد سنجش قرار گرفته و بر اساس امتیازات کسب شده گواهینامه ها و تندیس هایی اعطا می شود.
وی ادامه داد: ضمنا برای تقدیر از فعالان عرصه کیفیت گواهینامه های اهتمام به کیفیت و اشتهار به کیفیت نیز در برنامه سازمان قرار گرفته است که بر اساس امتیاز کسب شده گواهینامه تعلق گرفته به واحدها اعطا می گردد.
مدیرعامل شرکت ستاویز افزود: این شرکت سال گذشته با فراخوان سازمان ملی استاندارد ایران خود را در معرض ارزیابی کمیته فنی جایزه ملی کیفیت ایران (اهتمام به کیفیت) قرار داد که با توجه به ارزیابی انجام یافته موفق به کسب گواهینامه اهتمام به کیفیت در تیرماه 1402 گردید که در روز ملی کیفیت به تاریخ 18 آبان ماه 1402 این گواهینامه طی مراسمی در اداره کل استاندارد تبریز به همراه سایر واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه کیفی اعطا کردید.

 مهمترین چالش های پیش روی خدمات بازرسی را در چند مورد زیر می توان مورد بررسی قرار داد:
الف- چالش ها در سطح ملی:
- مشکلات اقتصادی واحدها با توجه به رشد هزینه های سربار فعالیت ها
- چالش در منابع انسانی با توجه به کم توان بودن واحدها در پرداخت حقوق و دستمزدهایی که سرمایه انسانی شرکت ها بتوانند  با فراغ بال و با انگیزه کافی انجام وظیفه نمایند.
- تغییرات  زیاد در بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با فعالیت های اقتصادی
- ابهام در قوانین و آئین نامه ها و اعمال سلیقه  شخصی در مراحل اجرا
- وجود رقابت های ناسالم در صنوف کاری که معمولا کیفیت کار اولین قربانی آن خواهد بود.
ب- چالش ها در سطح بین المللی:
- محدودیت ارتباطات بین المللی با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه که باعث محدودیت فعالیت شرکت های ایرانی  با همترازان خارجی می گردد.
- عدم رشد توانمندی های اقتصادی و فنی شرکت های ایرانی برای مطرح شدن در سطح بین المللی و ارز آوری به کشور با ارائه خدمات مهندسی و بازرسی

 

 
انتهای پیام/
شرکت بازرسی آذرستاویز؛ واحد نمونه کیفی معرفی شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار