معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دفاتر انجمن سینمای جوان کشور مصوب شد

1402/08/28 - 17:02 - کد خبر: 103063 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دفاتر انجمن سینمای جوان کشور از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت مصوب شده است.

به گزارش نصر، سیدمحمود اسلامی در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بناب، اظهار کرد: تجهیز دفتر انجمن سینمای جوان دفتر بناب هم در این ارتباط در دستور کار قرار می‌گیرد.

جشنواره‌های «آوای انتظار» و «غدیر» با حمایت وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
وی همچنین درباره برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری در سطح استان‌ها با رویکرد تحقق عدالت فرهنگی، اظهار کرد: برگزاری جشنواره های شهرستانی مورد حمایت وزارتخانه است و از برگزاری جشنواره های آوای انتظار و غدیر در بناب نیز حمایت می کنیم.
اسلامی خاطر نشان کرد: حمایت از انجمن های فعال ادبی، فرهنگی و هنری از دیگر رویکردهایی است که در وزارت فرهنگ دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای دولت تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر به عنوان عضو جدید به صندوق اعتباری هنر اضافه شده‌اند، تأکید کرد: در زمینه اعطای تسهیلات هم اقدامات قابل توجهی در قالب تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ انجام شده و اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن و عترت از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

پیگیری ساخت سینما در شهرستان بناب
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مشکلات زیرساختی شهرستان نیز که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: مصوبه‌ای در شورای عالی سینما داریم که بر اساس آن دولت موظف است در شهرستان های بالای یکصد هزار نفر جمعیتی که بدون سینما هستند، نسبت به ساخت سالن سینما اقدام کنند و از آنجایی که مقام عالی وزارت تأکید ویژه ای در این حوزه دارند، به طور قطع این موضوع را تا زمان حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.
اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه فلسفه حضورم در استان‌ها و شهرستان‌ها حل مسائل و مشکلات است، گزارشی در خصوص عملکرد وزارت فرهنگ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ارائه کرد.

مکان یابی مجتمع جدید فرهنگی و هنری بناب مورد توجه باشد
نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: توجه و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری جشنواره های تئاتر شهرستان به ویژه ۲ جشنواره سراسری آوای انتظار و شعر غدیریه مورد انتظار جدی ما بوده و در سه سال گذشته چندین بار از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه پیگیر بودیم که این ۲ جشنواره در تقویم وزارت ارشاد گنجانده شود تا همه ساله دنبال تأمین اعتبار و مسائل مالی آنها نباشیم.
حجت الاسلام محمد باقری بنابی افزود: وزیر محترم چندین مرتبه دستوراتی را برای تحقق این خواسته صادر کرده اند که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفته و موافقت جنابعالی شرط وقوع این مهم بوده و مورد تقاضای ماست.
وی اظهار کرد: مجتمع فرهنگی و هنری بناب در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است و با توجه به فضای محدود آن جوابگوی فعالیت های هنرمندان شهرستان نیست.
وی با اشاره به واقع شدن مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان در داخل شهر و ایجاد مشکلات متعدد از جمله ترافیک مکان یابی مجتمع جدید فرهنگی و هنری در خارج از شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: با ساخت سینما در این مکان سایر ملزومات فیزیکی مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری نیز در کنار آن حل و فصل می شود تا مجتمعی آبرومند و در شأن شهرستان و هنرمندان عزیز بناب به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، بازدید از مسجد تاریخی میدان و مجتمع فرهنگی هنری طالقانی بناب از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی، با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان بناب دیدار کرد.
اسلامی در این نشست صمیمی پاسخگوی مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان بود.
انتهای پیام/
یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دفاتر انجمن سینمای جوان کشور مصوب شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار