نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی:

فعالیت‌های قرآنی در مدارس بیشتر رونق بگیرد

1402/08/28 - 12:39 - کد خبر: 103042 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌ شرقی، بر تربیت و پرورش کودکان در مدارس تاکید کرد و گفت: ما باید از اول‌ بر روی تربیت کودکان توجه داشته باشیم و در این راستا نیز فعالیت‌های قرآنی باید در آموزش و پرورش و مدارس رخنه کند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در آیین رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی کودک، نوجوان و جوان، با عنوان پله‌های آسمان، گفت: متأسفانه در سایه موازی کاری‌های شدید بین نهادها و ادارات مختلف در ارتباط با قرآن و فعالیت‌های قرآنی شاهد برخی کاستی‌ها و بی‌توجهی‌ها به قرآن هستیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و عنایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال گسترش است، تأکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن تنها در قبرستانها و بر سر مزار اموات قرائت می‌شد و یا بر سر جهیزیه دختران گذاشته می‌شد اما امام خمینی(ره) با انقلابی که به پا کردند قرآن را در سطح جامعه حاکم کردند و امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری فضای معنوی قرآن کریم بین جوانان و نوجوانان حاکم شده است.
آل‌هاشم، با بیان اینکه هدف اصلی همه باید عمل به قرآن باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکیدات فراوانی بر لزوم تربیت حافظان قرآنی داشته‌اند و فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه باید سهم هر استان از این ۱۰ میلیون حافظ قرآن مشخص شود و برنامه‌ریزی برای تحقق آن انجام شود، افزود: نوجوانان و جوانان به عنوان جامعه هدف در این جشنواره نقطه مثبت آن بشمار می‌آیند و توصیه می‌کنم سعی کنید به آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های قرآنی بیشتر رخنه کنید تا نسل جدید و جوان جامعه با قرآن مانوس شوند.
وی با بیان اینکه اقدامات قرآنی و فرهنگی شهرداری تبریز قابل قدردانی است، گفت: به نوبه خود از اقدامات فرهنگی و قرآنی مجموعه شهرداری، تقدیر و تشکر می‌کنم، ولی معتقدم هر چقدر که بیشتر تلاش کنیم، این وظیفه را به درستی انجام خواهیم داد.
آل‌هاشم، افزود: باید چهره شهر و استان خود را قرآنی کنیم و کوچه‌ها و خیابان‌ها و پارک‌های ما عطر و بوی قرآنی داشته باشد.
امام جمعه تبریز، به اهمیت فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: دشمن از طریق جنگ نرم آرام و بدون سروصدا از طریق اینترنت، ماهواره و فضای مجازی بر کودکان تاثیرگذار بوده و باید برای حل این مشکل فکر اساسی انجام داد.
اصغر آدی بیگ، شهردار منطقه هفت تبریز نیز در این مراسم گفت: جشنواره قرآنی پله‌های آسمانی سعی دارد نگاه ویژه‌ای برای تاثیر پذیری برای سنین مختلف از ۶ الی ۲۵ سال داشته باشد و اهداف آن در خصوص نیاز کودک به دیده شدن و خلق آثار و حس رقابت در برنده شدن است.
 وی افزود: بحث فرهنگ به عنوان نیاز و دستاوردی است که تکلیف بودجه‌ای شهرداری کلانشهر تبریز است و در بخش فرهنگی ۱۸۲برنامه تجمیعی برای ۱۰۷ هزار نفر برگزار شده که در ۲۶ مسجد و هشت مدرسه اتفاق افتاده است.
حسین قربانی، مدیر مجمع قاریان تبریز نیز در این مراسم، با بیان اینکه جشنواره قرآنی کودک، جوان و نوجوان با عنوان پله‌های آسمانی با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم برگزار می شود، گفت: این جشنواره در دو بخش برادران و خواهران برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره در دو بخش رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، حفظ یک جز و سه جز قرآن، و در بخش مجازی در رشته‌های نقاشی، عکس نوشته، دلگویه،اینفوگرافی و ساخت کلیپ برای سنین ۶ تا ۲۵برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
فعالیت‌های قرآنی در مدارس بیشتر رونق بگیرد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار