رئیس بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد:

رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان/ آمایش نخبگان و تشکیل کارگروه های تخصصی 

1402/08/28 - 12:25 - کد خبر: 103040 نسخه چاپی

نصر: رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به رویکرد جدید این بنیاد گفت:  نبود رویکرد نامناسب در شناسایی استعداد یک شکست و یکی از رسالت های بنیاد شناسایی بازوهای  پیشران و جوانان مستعد است.

به گزارش نصر، یوسف زندی در نشست هم اندیشی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه ضمن اشاره به لزوم همکاری و هم افزایی با رسانه های استانی و ملی در جهت جلوگیری از فرصت سوزی های پیش آمده زیست بوم فناوری استان، گفت: متاسفانه عدم ارتباط صحیح و مستمر با رسانه ها و عدم پرداخت به مباحث اصلی و ضروری سبب شده است اثر بخشی مجموعه های فعال در حوزه فناوری کاهش یابد.
وی با بیان اینکه در جهان نگاه استارت اپی به مفهومی نهادینه تبدیل شده است، افزود: کمک به رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا هنوز در منطقه ما عرف نشده است و این در حالی است که امید اینده هر کشور به جوانان آن است و برای توسعه اقتصاد و رشد سریع قطعا به همفکری با جوانان نیاز هست.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه گامی و بلند و عظیم ملی برای تسهیل روند شناسایی و رشد این کسب و کارها و کمک به جوانان نیاز است، ادامه داد: توسعه و پیشرفت باید به صورت متوازن شکل گیرد و تا زمانی که بهایی به شرکت های دانش بنیان و خلاقیت جوانان داده نشود همیشه  یک جای کار خواهد لنگید.
وی اضافه کرد: ترویج خلاقیت، تزریق روحیه و خودباوری را از کودکی باید آموزش دهیم، چرا که مهارت ورزی از سن های پایین و در نوجوانانی بسیار موثر است.
وی با تاکید بر اینکه زیست بوم شرکت های خلاق باید توسعه یابد و فرهنگ علم و فناوری باید نهادیه شود.
زندی با بیان اینکه  شرکت های سرمایه گذار به سمت حمایت از کسب و کارهای نوپا بیایند، افزود: نقش مطبوعات در جذب اعتماد این شرکت ها مهم است و این موضوع رویکردی است که باید به ان ویژه پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد فرهنگی باید توسعه یابد، ادامه داد:فرهنگ میراث زحمات چندین صد ساله است و همین موضوع مسیر خوبی برای ریل گذاری در رشد و بالندگی است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: یکی از اهداف عالی این بنیاد ورود به عرصه دانش اموزی و اموزش برای ایجاد چرخه بالندگی و مهارت اموزی در کنار اموزش های تیوری باشد.
وی به امایش نخبگان در پروسه ۳ الی ۴ ماهه و شناسایی ۲۵۰۰ نخبه اشاره کرد و افزود: ۳۰ کارگروه در حوزه تخصصی و مختلف برای ساماندهی ایجاد شده تا چرخه زیست بوم نخبگان  را احیا کنیم.
وی با بیان اینکه گاها اعتماد به دلیل مدیریت نادرست از میان می رود و اسیب می بیند که به فکر احیا آن باشیم، افزود: نبود رویکرد نامناسب در شناسایی استعداد یک شکست و یکی از رسالت های بنیاد شناسایی بازوهای  پیشران و جوانان مستعد است.
شایان ذکر است، یوسف زندی رئیس جدید بنیاد ملی نخبگان استان، فارغ التحصیل مقطع دکترای دانشگاه صنعتی کارادنیز ترکیه بوده و دانشیار گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی تبریز می باشد، مدیر موسسه علمی تحقیقاتی پرلیت ایرانیان، ریاست کنفرانس های مقاوم سازی کشور، ریاست مرکز ملی مقاوم سازی ایران، رئیس هشت  کمیسیون فنی تدوین استاندارد ملی ایران و مشاور عالی عمرانی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  را در کارنامه  دارد و در حال حاضر  ریاست کل دانشکده مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی کشور را بر عهده دارد.
انتهای پیام/
رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان/ آمایش نخبگان و تشکیل کارگروه های تخصصی  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار