حمید شکری خانقاه در تحریریه نصر مطرح کرد؛

چرا مردم صدای صدا و سیما را نمی شنوند؟/ رسانه های امروز باید بیانگر دغدغه های نسل جدید باشند

1402/08/27 - 18:02 - کد خبر: 103003 نسخه چاپی

نصر: پیشکسوت روابط عمومی ایران، نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و مدیر گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو گفت: اگر بتوانید صدای نسل Z شوید می‌توانید امید آفرین باشید، رسانه های رسمی متاسفانه صدای نسل y و x هستند و حتی در تلوزیون هم از نسل های قدیمی استفاده می کنند. باید از خود نسل Z استفاده کنیم و از آن ها دعوت کنیم تا دغدغه هایشان را مطرح کنند و باید متناسب با نسل جدید خوراک متناسب به آن داده شود.

به گزارش نصر، حمید شکری خانقاه، روز گذشته در گفت و گو با سردبیر نصر و پاسخ به سوال با موضوعی که سال های اخیر رسانه های داخلی بواسطه چند اتفاق مهم در کشور مرجعیت خودشان را از دست داده اند، پیشنهاد شما برای این که بتواند این مرجعیت را به داخل کشور برگرداند از سمت حاکمیت، رسانه ها و مردم چه می باشد پاسخ داد: رسانه رسمی ای که مرجعیتش را از دست داده است می‌خواهد با همان رویکرد سنتی در دنیای نوین اجتماعی قدم بردارد نمی‌شود، ساختار همان است اما رویکرد باید عوض ‌شود.
وی ادامه داد: تصور کنید خبری که در صدا و سیما منتشر شود به گوش کسی نمیرسد تا زمانی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده باشد، زمانی خبر صدا و سیما به گوش مردم می رسد که در شبکه های اجتماعی منتشر شود، رسانه ملی باید یک شعبه در شبکه های اجتماعی داشته باشد و به رسمیت بشناسد که تاکنون شبکه های اجتماعی را به رسمیت نشناخته است.
مدیر گروه تخصصی روابط عمومی ایران اذعان داشت: صدا و سیما دست تمنا به سوی شبکه های اجتماعی دراز کرده است، اگر می‌بینید صدا و سیما در شبکه های اجتماعی حضور دارد، حضورش یک اجبار است بخاطر این که عقب نیفتد تا صدایش را به گوش مخاطب برساند.
شکری در خصوص سوال چرا صدای، صدا وسیما به گوش مردم نمی‌رسد پاسخ داد: بخاطر این‌که همان رویکرد سنتی را دنبال می کند و صدا و سیما مرجعیت خود را از دست داده است.
وی در ادامه صحبت های خود گفت: تردید ندارم در این جمعی که قرار داریم همه در گوشی موبایل خود فیلتر شکن دارند.
شکری اظهار داشت: وقتی که همه مقامات کشور از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، مردم هوش اجتماعی پایینی ندارند و نتیجه گیری می کنند که وقتی مقامات رسمی کشور فیلترشکن دارند و از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، چرا من نداشته باشم و استفاده نکنم؟ آن هم نسل جدیدی که حاضر نیست از کسی حرف شنوی داشته باشد.
پیشکسوت روابط عمومی ایران ادامه داد: در موفق بودن جهت دهی رسانه های خارجی تردیدی ندارم، تا جایی که صدای وزیر هم در آمد و گفت وقتی به خانه می روم فکر می کنم که انقلاب شده و وقتی بیرون می آیم می بینم که اتفاقی نیفتاده است. اکنون سواد رسانه ای یا مرجعیت خبری، به مرجعیت فردی تبدیل شده است، یعنی هر فردی برای خودش یک رسانه است. امروز کسی که دارای یک تلفن همراه است یک رسانه است.
شکری گفت: یکی از خطرات شبکه های اجتماعی رشد قارچ گونه برخی افراد است که لزوماً همه آن ها آدم های خوبی نیستند و لای آن ها آدم های فاسد، باج گیر و مزدوران رسانه ای زیادند و اگر قرار باشد قدرت نظارتی را بر رسانه های رسمی داشته باشیم، باید کانال هایی را تنظیم کنیم تا به فرد دسترسی داشته و آن را پاسخگو به حرف ها و کلماتی که منتشر کرده است بکنیم.
پیشکسوت روابط عمومی ایران در با بیان اینکه مگر طبق قانون می‌توانیم به هر کسی که می‌خواهیم فحش و ناسزا بگوییم، ادامه داد: دستگاه نظارتی در مدیریت افرادی که در شبکه های اجتماعی معادلات رسانه ای و نظام را به هم می‌ریزند کم کاری کرده و یا اصلا نتوانسته کاری بکند. فکر می کنم کوتاهی از سوی دستگاه های نظارتی صورت گرفته و نتوانسته حرکتی بکند که آن ها را نگه دارد. 
شکری در انتهای سخنان خود گفت: ما اکنون با نسل جدید به اسم Z روبرو هستیم، که به آن نسل گوگلی می‌گوییم، نسلی که هر سؤالش را از گوگل می‌پرسد چناچه​ صدا و سیما نتواند خود را با شبکه های اجتماعی، کانال ها، گروه ها و حتی فیلترینگ؛ فیلترینگی که به رسانه کشور آسیب زده و آن را چند قطبی کرده است وفق ندهد این مشکل ادامه دارد.
انتهای پیام/
چرا مردم صدای صدا و سیما را نمی شنوند؟/ رسانه های امروز باید بیانگر دغدغه های نسل جدید باشند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار