شهردار منطقه ۱۰ تبریز خبر داد:

آبگیری و بهره برداری از فاز اول آبنمای موزیکال مرکزی صحن جنوبی مقبره الشعرا 

1402/08/27 - 13:42 - کد خبر: 102985 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آبگیری و بهره برداری فاز اول آبنمای مرکزی صحن جنوبی مقبره الشعرا با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش امور ارتباطات، موسی زارعی با بیان اینکه توجه به تقویت زیر ساخت‌های شهر برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان و حضور هرچه بیشتر گردشگران از اولویت‌های مجموعه شهرداری است اظهار کرد: با هدف زیبایی بصری مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا  آبگیری و فاز اول آبنمای موزیکال صحن جنوبی این مجموعه به اتمام رسید.
وی افزود: آبنمای ضلع جنوبی مقبره‌الشعرا در وسعت 200  مترمربع اجرائی شده و برای بهره برداری از آن بیش از 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
زارعی عنوان کرد: در راستای زیباسازی، کاشی‌کاری کف در آبنمای ضلع جنوبی این مجموعه نیز به رنگ فیروزه ای اجرا و آب‌گیری آن آغاز شده است. 
وی ادامه داد: در طراحی این آبنما، عنصر رنگ و تطابق آن با خود مجموعه مقبره‌ الشعرا مورد توجه قرار گرفته است که سنگ سفید نیری با الهام از خود المان مقبره و سنگ گرانیت مشکی و سنگ قرمز آذرشهر با الهام از گذشته این مجموعه که آرامستان سرخاب بوده است، به کار گرفته شده است.
شهردار منطقه 10 یادآور شد: در ادامه کار، فاز دوم و نهایی آن نیز تکمیل و بعد از نصب فواره ها و سیستم روشنایی، منظره منحصربفردی به این مجموعه تاریخی و فرهنگی خواهد بخشید.


انتهای پیام/
آبگیری و بهره برداری از فاز اول آبنمای موزیکال مرکزی صحن جنوبی مقبره الشعرا  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار