امام جمعه تبریز:

تشکل‌های دینی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند

1402/08/27 - 13:00 - کد خبر: 102980 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقش تشکل‌های دینی و به ویژه هیئت های حسینی اظهار داشت: این تشکل ها در جریان شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» در آیین تجلیل از برگزیدگان مهرواره هوای نو در آذربایجان شرقی گفت: این تشکل ها در طول دوران انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف از دوران دفاع مقدس گرفته تا در حوادث و مسائل اجتماعی، بلایای طبیعی و به ویژه در ایام کرونا نقش آفرینی ویژه‌ای داشتند.
وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی با محوریت مساجد و هیئت های حسینی در تمامی عرصه‌ها تاثیرگذار است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نسبت به گسترش چشمگیر هیئات مذهبی توجه ویژه‌ای داشته و این تشکل های مردمی در کنار مساجد و سایر موسسه ها و مجموعه های فرهنگی نقش آفرینی خوبی دارند و حتی در برخی از عرصه‌ها از دولت‌ها نیز پیشی گرفته اند و نقش خود را در حوزه های مختلف و در برهه های حساس به خوبی ایفا کرده‌اند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: هیئت با انجام کار تشکیلاتی می‌تواند نقش خود را هرچه بهتر و ارزنده‌تر انجام دهد و سازمان تبلیغات اسلامی نقش ارشادی هدایتی آموزشی خود را باید به سمت کار تشکیلاتی در هیئت‌های حسینی سوق دهد.

هیئت های حسینی نسبت به مسایل اجتماعی بی تفاوت نیستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم گفت: خدمات اجتماعی هئیات حسینی در زمان های حساس بی نظیر است و در کنار عزاداری برای اهل بیت (ع) در مسائل و مشکلات پیرامون خود نقش آفرینی می کنند.
حجت الاسلام « سید محمود حسینی » در آیین تجلیل از برگزیدگان مهرواره هوای نو در آذربایجان شرقی گفت: هیئت‌های حسینی در کنار عزاداری برای اهل بیت علیه السلام نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی پیرامون خود بی‌تفاوت نیستند و با کسب اطلاعات از محل و منطقه خود نسبت به شناسایی وضعیت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی اقدام کرده و وظیفه خود را نسبت به عموم جامعه به خوبی انجام می‌دهند.
وی خدمات اجتماعی هیئت های حسینی را در زمان همه گیری کرونا در حوزه های اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی بی نظیر توصیف کرد و افزود: مهرواره هوای نو با هدف شناسایی و تجلیل از هیئت های فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و سایر حوزه‌ها به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: تحکیم بنیان خانواده، هیئت و شهدا، هیئت و هنر و رسانه، هیئت و جهاد علمی، هیئت و جهانی اندیشی، هیئت و ورزش، هیئت و شادی، هیئت و جوانان، هیئت و خدمات اجتماعی از جمله عرصه‌های مورد ارزیابی در مهرواره هوای نو هستند.
در پایان این مراسم از ۱۲ هیئت حسینی آذربایجان شرقی که در عرصه‌های مشخص شده در دومین «مهرواره هوای نو» نقش آفرینی ویژه‌ای داشتند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
«مهـرواره هوای نو» رویداد برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکل های دیـنی است که به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف کمک به ارتقاء، سطح نگرش و نگاه و رویکرد هیئت‌ها و اصحاب هیئت در مواجهه با عموم مردم و مخاطب با سلایق مختلف و تلاش برای تغییر نگاه عموم مردم به هیئت به واسطه تغییر تصویری که رسانه‌ها از هیئت ارائه می‌دهند؛ برگزار می شود.
انتهای پیام/
تشکل‌های دینی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار