با مشارکت اداره کل آموزش فنی حرفه ای و شرکت کاشی تبریز؛

مرکز آموزش فنی و حرفه ای بین کارگاهی کاشی تبریز آغاز به کار کرد

1398/10/04 - 12:57 - کد خبر: 10295 نسخه چاپی

نصر: مرکز آموزش فنی و حرفه ای بین کارگاهی در رشته آموزش صنایع کاشی و سرامیک در کارخانه کاشی تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، صمد حسن زاده، مدیرعامل کاشی تبریز در مراسم آغاز به کار این مرکز، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همواره در جهت ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای در راستای افزایش مهارت ها در سطح بین المللی تلاش کرده است.
وی افزود: ایجاد مرکز آموزش بین کارگاهی در صنایع کاشی و سرامیک حرکت ارزشمندی است که انشاالله با موفقیت همراه خواهد بود.
حسن زاده به تلاش در جهت ارتقای کیفیت صنایع کاشی و سرامیک کشور تاکید کرد و گفت: مردم نجیب ایران شرایط سختی را تحمل می کنند و ما باید تلاش داشته باشیم با ارتقای مداوم کیفیت تولید به اشتغال و صادرات محصولات غیر نفتی و در نتیجه اقتصاد کشور کمک کنیم.
وی اضافه کرد: صنعت کاشی و سرامیک در ایران صنعتی است که سالانه 800 میلیون متر مربع ظرفیت تولید دارد و از نظر تولید ثروت و اشتغال نیز در ردیف صنایع بزرگ کشور است که هیچ بار مالی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات به دلیل وجود ظرفیت های داخلی برای کشور ندارد.
مدیر عامل کاشی تبریز با بیان اینکه مصرف داخلی کشور حدود 250 میلیون متر مربع است، گفت: دولت باید به توسعه صادرات صنعت کاشی و سرامیک کمک کند و موانع این کار را رفع کند، چرا که با مشکلات سیاسی که امروز وجود دارد، واحدهای تولیدی با ظرفیت صد درصدی تولید نمی کنند.
حسن زاده بر ارائه آموزش های بروز به فعالان این صنعت تاکید کرد و افزود: امیدوارم مرکز آموزش فنی و حرفه ای بین کارگاهی کاشی تبریز بتواند نقش خوب و موفقی در این مهم ایفا کند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: تفکر مدیریتی که در احداث گروه ماشین سازی تبریز و تراکتورسازی تبریز وجود داشت، باید در همه صنایع حاکم باشد.
یعقوب نماینده افزود: وقتی تاریخچه گروه ماشین سازی تبریز را بررسی کنیم، خواهیم دید که مرکز آموزش این کارخانه چند سال قبل از خود کارخانه راه اندازی شده و این اهمیت آموزش فنی و حرفه ای را نشان می دهد.
وی ادامه داد: امروز دانشگاه ها متاسفانه نیروهای متخصص مورد نیاز صنایع را تربیت نمی کنند و لازم است سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز دوره هایی برگزار کند که مرکز مرکز آموزش فنی و حرفه ای بین کارگاهی کاشی تبریز در رشته صنایع کاشی و سرامیک یکی از نمونه های موفق این روند خواهد بود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گفت: علم و تجربه، دانش را شکل می دهند و امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که بهترین نوع یادگیری در محیط کار واقعی شکل می گیرد.
نماینده در ادامه به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه باید ارتباط خود با صنعت را تقویت کند.
انتهای پیام/
مرکز آموزش فنی و حرفه ای بین کارگاهی کاشی تبریز آغاز به کار کرد محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار