مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان شرقی با کمبود پرستار مواجه است

1402/08/26 - 17:46 - کد خبر: 102946 نسخه چاپی

نصر: مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی با کمبود پرستار مواجه است، نسبت پرستار به تعداد هر تخت بیمارستانی در استان ما کم بوده و برای حل این مشکل به جذب نیروهایی جدید نیاز داریم.

به گزارش نصر، یوسف اشرفی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی امروز ضمن گرامیداشت هفته‌ی پرستاری، اظهار کرد:  ۶۰ درصد تربیت پرستاران بر عهده‌ی دانشگاه‌های دولتی و ۴۰ درصد آن برعهده‌ی دانشگاه آزاد است.
وی ادامه داد: بیش از ۱۱ هزار پرستار در ۴۳ بیمارستان و هفت هزار تخت استان در حال فعالیت هستند.
وی افزود: هم اکنون نیز پنج هزار بیماردر تخت‌های بیمارستان تحت درمان پرستاران و پزشکان ما قرار دارند.
وی با اشاره به بیشتر بودن تعداد پرستاران خانم نسبت پرستاران آقا، افزود: تعداد پرستار زن از پرستار مرد بیشتر است به طوری که ۷۳ درصد پرستاران خانم و ۲۷ درصد آنان مردان است.
اشرفی بیان کرد: با توجه به این ارقام و موضوع جوانی جمعیت اغلب پرستاران ما در سن باروری و نیاز به مرخصی هستند که این امر کمبود نیروی ما را تشدید می‌کند.
وی عنوان کرد: ما به عنوان جامعه‌ی پرستاران از مسئولین و سازمان استخدامی تقاضا می‌کنیم که شرایط جذب نیروهای جدید برای ما فراهم شود تا با جذب نیروها مشکلات ما رفع شده و بتوانیم خدمات باکیفیت‌تری را به بیماران ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: جذب‌ نیروهای جدید، بروزرسانی پرداخت‌ها، بهبود وضعیت و معیشت پرستاران، از خواسته‌های جامعه‌ی پرستاری است.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات جامعه‌ی پرستاری خدمت به عموم مردم در مسیر سلامت است، فرهنگ جامعه نیز باید اهمیت این شغل را بداند.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی با کمبود پرستار مواجه است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار