مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

توسعه آبزی پروری در آذربایجان‌شرقی موجب اشتغالزایی و ارزآوری می‌شود

1402/08/26 - 13:51 - کد خبر: 102939 نسخه چاپی

نصر: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: رفع مشکلات این حوزه و توسعه آبزی پروری در استان موجب اشتغالزایی و ارزآوری می‌شود.

به گزارش نصر، «جواد گوزلی» روز جمعه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: حوزه شیلات از حوزه های اشتغال زا و ارزآور استان بوده که با رفع مشکلات موجود بر سر راه صادرات آبزیان و فرآورده های آن ها، زمینه برای توسعه فعالیت های فعالان این حوزه فراهم می شود.
وی اظهار کرد: در صورتی که زمینه های صادرات در زمینه شیلات توسط اداره کل دامپزشکی استان تسهیل شود، با همکاری متقابل می توان مشکلات موجود در موضوع صادرات آبزیان و فرآورده های آن را شناسایی و رفع کرد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، نیز در این دیدار، همکاری دامپزشکی و شیلات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تعامل و همکاری در خصوص تولیدات آبزیان سالم و حلال از اهمیت زیادی برخوردار است که می تواند موجب تامین بخشی از پروتئین سفره های مردم شود.
«یحیی شیری پور»، افزود: دامپزشکی و شیلات بیش از پیش باید با هم در تعامل باشند تا این تعامل باعث تسهیل امور مربوط به تولید کنندگان و بهره برداران شود و علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور، بحث صادرات نیز در این حوزه فعال شود.
در این دیدار با تبادل نظر در خصوص وضعیت آبزی پروری در استان، چالش ها و موانع موجود در زمینه تولید آبزیان در آذربایجان شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در سه حوضه آبریز ارس، قزل‌اوزن و دریاچه ارومیه و داشتن ۲۰ هزار حلقه چاه، ۶۶ دهنه رودخانه فعال، بیش از ۱۲۰ سد، ۲ هزار و ۵۰۰ رشته چشمه و قنات از ظرفیت بالایی در توسعه آبزی‌پروری برخوردار بوده و می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور در بین استان‌های غیرساحلی مطرح باشد.
تولید سالانه حوزه شیلات در استان به ۱۰ هزار تن می رسد.
انتهای پیام/
توسعه آبزی پروری در آذربایجان‌شرقی موجب اشتغالزایی و ارزآوری می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار