ناصری پیشنهاد داد؛

بازه زمانی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان طلا و جواهر به ۶ ماه افزایش یابد 

1402/08/26 - 13:10 - کد خبر: 102937 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه تنظیم مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رفع تعهد ارزی ناشی از صادرات یکی از مشکلات توسعه صادرات در صنعت طلا و جواهر است، پیشنهاد می‌دهیم بازه زمانی رفع تعهدات ارزی بیشتر شود و به ۶ ماه افزایش یابد.

به گزارش نصر، مظفر ناصری طاهری دقایقی پیش در اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته در تالار وحدت دانشگاه تبریز افزود: رفع تعهد ارزی ناشی از صادرات یکی از مشکلات توسعه صادرات در صنعت طلا و جواهر است، این در حالی است که بسیاری از صادرکنندگان به ازای صادرات ریال دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان طلا و جواهر پیشنهاد می‌دهیم بازه زمانی بیشتر شود و به ۶ ماه افزایش یابد. اما در مجلس لایحه‌ای ارائه شده که با افزایش اختیارات بانک مرکزی، مشکلات رفع تعهدات ارزی بیشتر خواهد شد.
ناصری ادامه داد: ۹۰ درصد صادرکنندگان قانون را نمی دانند و از این محل دچار ضرر و زحمت می‌شوند.
وی در ادامه افزود: منطقه آزاد ارس یکی از ظرفیت های بزرگ آذربایجان برای توسعه صادرات است، باید از این ظرفیت به طور ویژه استفاده کنیم.
ناصری گفت: منطقه آزاد خاک سیاسی کشور هست، اما خاک اقتصادی کشور نیست و باید از قوانین و تسهیلات آن برای توسعه صادرات استفاده کرد.
وی افزود: ما مشکلات سیستمی در گمرک کشور داریم و دولت باید این مسایل را حل بکند و مرجع ارزش گذاری در طلا و جواهرات باید اتحادیه‌های تخصصی طلا و جواهر باشند.
انتهای پیام/
بازه زمانی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان طلا و جواهر به ۶ ماه افزایش یابد  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار