استاد دانشگاه تبریز تاکید کرد؛

ورود به بازارهای جهانی لازمه توسعه هنر-صنعت طلا و جواهر/ دولت زمینه صادرات محصولات طلا و جواهر را تسهیل کند

1402/08/26 - 12:40 - کد خبر: 102936 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات علمی دانشگاه تبریز گفت: ورود به بازارهای جهانی لازمه توسعه هنر-صنعت طلا و جواهر در کشور است.

به گزارش نصر، محمد فاریابی دقایقی پیش در اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته در تالار وحدت دانشگاه تبریز افزود: برای ورود به بازار جهانی مهارت حرفه‌ای، فرایند نوآوری، انگیزه صادرات، دانش بازار خارجی، داشتن استراتژی، محصول بالقوه و موقعیت بازار داخلی ضروری است.
وی ادامه داد: باید در بازار جهانی ریسک کرد و اگر اهل ریسک نباشیم، حتی نباید از خانه بیرون بیاییم. ابتدا باید در بازار داخلی جای پای محکمی داشته باشیم.
فاریابی تاکید کرد: یک کشور برای اینکه سرپا بایستد، باید صادرات داشته باشد. ترکیه را مثل می‌زنم که با وجود تمام مشکلات داخلی اقتصادی و سیاسی، با صادرات گسترده ای که دارد، اقتصاد ملی خود را پایدار نگه داشته است.
وی ادامه داد: سلیقه روز جهانی و جوامع مختلف و همچنین انجام تحقیقات بازار باید مدنظر ورود به بازارهای جهانی و منطقه‌ای باشد.
رییس گروه اقتصاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز ادامه داد: فعالان صنعت طلا و جواهر و گوهر سنگ ها در نمایشگاه های خارجی طلا و جواهرات حتماً باید شرکت کنند تا دستکم ایده های جدید و انگیزه بگیرند.
فاریابی گفت: حضور در شبکه‌های اجتماعی و شبکه وب برای شرکت‌های بزرگ و کوچک و هنرمندان این عرصه ضروری است و باید توجه ویژه‌ای به این ظرفیت شود.
وی در ادامه خواستار تسهیل صادرات و واردات طلا و جواهرات شد و افزود: این صنف یک هنر-صنعت است و ارزش افزوده قابل توجهی دارد و دولت در گمرک و بانک مرکزی باید کار صادرات و واردات در حوزه طلا و جواهر را تسهیل کند.
انتهای پیام/
ورود به بازارهای جهانی لازمه توسعه هنر-صنعت طلا و جواهر/ دولت زمینه صادرات محصولات طلا و جواهر را تسهیل کند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار