معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

واردات و صادرات طلا تسهیل می‌شود/ ۹ تن شمش طلا وارد کشور شد

1402/08/26 - 11:29 - کد خبر: 102932 نسخه چاپی

نصر: معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تسهیل واردات شمش طلا و صادرات طلا با هدف کمک به رشد تولید در صنعت طلا و جواهر خبر داد.

به گزارش نصر، محمدمهدی برادران دقایقی پیش در اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته در تالار وحدت دانشگاه تبریز افزود: متخصصان ما در صنعت طلا و جواهر پس از تحریم ها در حوزه ماشین آلات مربوط به این صنعت کار بزرگی کردند و امروز ما به کشورهایی که ما را تحریم کرده بودند، ماشین آلات صادر می‌کنیم.
وی افزود: سرمایه نیروی انسانی در همه صنایع و بخصوص صنعت طلا و جواهر بزرگترین سرمایه ماست و یکی از بزرگترین سرمایه های مالی کشور در این صنعت در جریان است.
برادران ادامه داد: انجمن های تخصصی و اتحادیه ها با هم افزایی می‌توانند به صادرات بیشتر کمک کنند. امروز شرایط صادرات بیشتر از هر زمان دیگری فراهم است.
وی تاکید کرد: ما امروز باید تولید در صنعت طلا و جواهر را صنعتی کنیم و با بازاریابی بین المللی با نام و نشان ملی حضور داشته باشیم.
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: الگوی خوشه‌های صنعتی و حمایت از کارگاه ها در کنار حمایت از صنایع بزرگ در این صنعت بسیار مهم است.
برادران افزود: ما برنامه راهبردی در این صنعت را تدوین کردیم که یک امر مشترک را با مشارکت همه طرف‌ها برای چهار سال آینده صنعت طلا و جواهر کشور تبیین کرده است و با تقسیم وظیفه بین تولیدکنندگان بزرگ و استان‌های معین صادرات به کشورهای همجوار تلاش خواهیم کرد ظرفیت های بزرگ این صنعت را به ظهور برسانیم.
وی ادامه داد: ما موضوع واردات شمش طلا را حل کردیم و بالغ بر ۹ تن با تعرفه گمرکی صفر طلا وارد کشور شده و باعث آرامش بازار شده است، پیش از این حساسیت های بی مورد در زمینه واردات و صادرات طلا این صنعت را دچار مشکل کرده بود و تلاش خواهیم کرد تا واردات و صادرات طلا تا ۱۰ کیلوگرم تسهیل شود.
انتهای پیام/
واردات و صادرات طلا تسهیل می‌شود/ ۹ تن شمش طلا وارد کشور شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار