رییس اتحادیه طلا و جواهرات تبریز تاکید کرد؛

لزوم هم افزایی دانشگاه، صنعت و بازار در صنعت طلا و جواهرات 

1402/08/26 - 11:09 - کد خبر: 102929 نسخه چاپی

نصر: رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز بر لزوم هم افزایی دانشگاه، صنعت و دانشگاه در صنعت طلا و جواهرات تاکید کرد.

به گزارش نصر، محمد پوراقدم شربیانی دقایقی پیش در اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته در تالار وحدت دانشگاه تبریز با پراهمیت دانستن این همایش بین المللی در تبریز، افزود: صنعت طلا و جواهر یکی از صنایع با بیشترین ایجاد ارزش افزوده است که می‌تواند نقش پررنگی در افزایش درآمد سرانه کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ خواهد توانست درآمد سرانه بالاتر برای کشور و تولید و اشتغال بیشتر در صنعت طلا و جواهر کشور ایجاد کند.
شربیانی گفت: بعد از پایان نمایشگاه طلا و جواهرات، کار ما پایان نمی‌یابد، بلکه شروع می‌شود؛ آغازی برای هم افزایی بیشتر دانشگاه، صنعت و بازار در صنعت طلا، جواهر و گوهر سنگ ها که خواهد توانست بیشتر به رشد کمی و کیفی در صنعت طلا و جواهر کمک کند.
وی ادامه داد: دانشجویان زیادی از کشورهای خارجی در این همایش هستند که می‌توانند رایزنان بازرگانی ما در کشورهای هدف باشند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دولت باید شرایط صادرات طلا و جواهرات را تسهیل کند.
محمدرضا میرتاج‌الدینی افزود: شرایط صادرات طلا و جواهرات پیچیده است و دولت و بانک مرکزی باید این کار را تسهیل کنند و ما هم در مجلس به این کار کمک خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: این صنعت دارای ارزش افزوده بیشتری است که می‌تواند موجب اشتغال هنرمندان و متخصصان این حوزه خواهد شد.
انتهای پیام/
لزوم هم افزایی دانشگاه، صنعت و بازار در صنعت طلا و جواهرات  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار