گزارش نصر از جلسه کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا در تبریز؛

قدمت ۲۰۰۰ ساله طلا و جواهر در تبریز 

1402/08/26 - 10:41 - کد خبر: 102925 نسخه چاپی

نصر: معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: بهره بردار طلا و جواهرات چه کسانی هستند؟ خانم ها - لطفا ما را به جلساتی دعوت نکنید که خانم ها در آن حضور نداشته باشند! 98 درصد بهره برداران طلا بانوان هستند اما در جلسه یک بانو حضور ندارد، در جلسه ای هستیم که برای بانوان بدون حضور آن ها تصميم گیری می کنیم، به عنوان مشاور از آن ها کمک بگیرید. 

به گزارش نصر، سومین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر با محوریت استان آذربایجان شرقی، با حضور فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

ظرفیت خوبی برای صادرات در استان داریم 
"محمد جعفر عظمایی" مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: در حوزه طلا، جواهر و نقره بیش از دو هزار سال قدمت داریم. 
وی ادامه داد: هزار و 700 واحد توزیعی و 500 واحد تولیدی در سطح استان داریم. وجود معادن بهره برداری طلا در استان ما به عنوان یکی از استان های مطرح است، پنج مورد معدن استخراج طلا داریم که بهره برداری و دو مورد از آن ها فراوری می شود. 
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی برای صادرات در استان داریم که می‌توانیم موفقیت های لازم را کسب کنیم. 

نبود نماینده بانک مرکزی در استان 
در ادامه " میر محمد پوراقدم شربیانی" رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و سکه تبریز گفت: در هنر صنعت طلا و جواهر سابقه ما به بیش از دو هزار و 500 سال می رسد. دومین اتحادیه طلا و جواهر در تبریز تشکیل شده است که هم اکنون دو هزار عضو دارد. نزدیک به 500 واحد و خدمات تولیدی در شهر تبریز فعالیت دارند. 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر در تبریز گفت: امیدواریم این اتفاقات نهایتا به صادرات تبدیل شود.  یکی از خلا ها نبود نماینده بانک مرکزی در استان است. صناف و شرکت کنندگان در نمایشگاه به خاطر تعصبی که به تبریز دارند آمده اند.

آقایان برای بانوان تصمیم گیری نکنند! 
سپس "محمد مهدی برادران" معاون صنایع عمومی وزارت صمت در پایان جلسه گفت: نسبت به روند رو به رشد جلسات مراتب خوشحالی خودم را ابراز می کنم.
وی ادامه داد: احساس می کنم به سمت یک هم افزایی برای اعتلای این صنعت حرکت می کنیم.
برادران گفت: در بحث صادرات نسبت به سال گذشته امیدوار کننده است اما در رابطه با اهدافمان قابل قبول نیست.
وی گفت: نیازمند برنامه هستیم، در برنامه هفتم به همه صنایع توجه کرده ایم و می‌توانیم به رشد تولید فکر کنیم. 
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: ایده هایی که در این جلسه مطرح می شود تکراری است اما گزارش دهی ها بهتر بوده و رشد وجود دارد. 
وی با تاکید بر این که برخی از مشکلاتی که مطرح می شود قابل حل است، گفت: به امید این‌که در صنعت طلا و جواهرات افق روشن داشته باشیم و اگر در این راه سختی هم باشد تحمل می‌کنیم.
وی با سوال از مسئولین نشست گفت: بهره بردار طلا و جواهرات چه کسانی هستند؟ خانم ها - لطفا ما را به جلساتی دعوت نکنید که خانم ها در آن حضور نداشته باشند! 98 درصد بهره برداران طلا بانوان هستند اما در جلسه یک بانو حضور ندارد، در جلسه ای هستیم که برای بانوان بدون حضور آن ها تصميم گیری می کنیم، بعنوان مشاور از آن ها کمک بگیرید. 
برادران ادامه داد: در حوزه تولید داخل برای 12 منطقه در آذربایجان شرقی در حوزه معادن طلا پروانه بهره برداری را صادر شده است. 
وی اضافه کرد: چه تفکری است که وقتی کسی دو انگشتر خریداری کرده است و می‌خواهد از کشور خارج کند را دستگیر می کنیم؟
وی افزود: هنوز نتوانستیم ثمرات اجرایی میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا را ببینیم اگر چه توفیقاتی هم داشته ایم. 
وی در پایان خبر داد: چند مورد سکه تقلبی مشاهده شده است که بهتر است از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.
انتهای پیام/
قدمت ۲۰۰۰ ساله طلا و جواهر در تبریز  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار