گزارش/

نگاهی به مهم ترین اتفاقات ورزش استان در یک هفته اخیر

1402/08/25 - 14:10 - کد خبر: 102900 نسخه چاپی

نصر، در هفته اخیر رویداد های مهمی در حوزه ورزش و امور جوانان در آذربایجان شرقی برگزار شد و ورزشکاران استان در میادین ملی و بین المللی خوش درخشیدند.

به گزارش نصر، در هفته ای که گذشت آذربایجان شرقی در یکی از عادی ترین و بدون مناسبت ترین هفته های سال میزبان رویداد های مهم ملی و بین المللی در حوزه ورزشی و امور جوانان بود. 
ابتدای این هفته با اعزام ورزشکار استان به مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شد در این رقابت ها صابر چرخی توانست رکورد ایران را در دو نیمه ماراتن جابه جا کند. البته رکوردی دیگر از ورزشکار استان در این هفته به ثبت رسید و بیتا عاشق زاده کماندار ملی پوش استان توانست در میکس کامپوند رکورد آسیا را به نام ایران ثبت کرد. بهروز تابانی ورزشکار بدنسازی و پرورش اندام استان نیز در مسابقات پرو رومانی مقام نایب قهرمانی را بدست آورد. از دیگر افتخارات استان در هفته گذشته نیز می توان به قهرمانی دو ورزشکار استان در مسابقات جام جهانی تکواندو اشاره کرد که  میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی به همراه تیم ملی قهرمان جام جهانی تکواند شدند.
شهرستان های استان نیز همانند مرکز استان میزبان رویداد های مختلف بودن که از جمله آنها می توان به میزبانی سراب از مسابقات منطقه ای دفاع شخصی، برگزاری لیگ برتر دوچرخه سواری جاده کشور در منطقه آزاد ارس، میزبانی تبریز از اولین دوره مسابقات بین المللی هنر امداد و نجات در طبیعت با حضور تیم های خارجی و میزبانی از مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر جوانان و نوجوانان کشور از جمله رویداد های مهم ورزشی استان در این هفته بود.
در این هفته روسای فدراسیون های دوچرخه سواری، شنا، شیرجه و واترپلو، ورزش های زورخانه ای و پهلوانی نیز در تبریز حضور یافته و در خصوص مهم ترین مسائل این رشته ها در استان جلساتی برگزار شد.
افتتاح چمن مصنوعی شماره دو ورزشگاه 15 هزار نفری بناب از جمله مهم ترین برنامه های عمرانی بود که این هفته به بهره برداری رسید.
در پایان نیز معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی میزبان سه رویداد مهم کشوری بود که در روز های پایانی هفته رویداد ملی همنا ویژه تشکل ها  و سمن های جوانان آذربایجان شرقی،  اجلاس ملی دبیران استانی شبکه میراث فرهنگی و گردشگری و  نهمین دوره استانی تربیت اسلامی خانواده با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری در تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
نگاهی به مهم ترین اتفاقات ورزش استان در یک هفته اخیر حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار