اخبار پلیسی آذربایجان شرقی؛

دستگیری سارقان خودرو و اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز

1402/08/25 - 11:54 - کد خبر: 102894 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری دو سارق خودرو و کشف یک خودرو سرقتی خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ یداله جهان آرا در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهر تبریز، تحقیقات برای شناسایی سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۲۲ تبریز قرار گرفت.
وی افزود: ماموران هنگام گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه به یک خودرو مشکوک و آن را توقیف کردند.
وی ادامه داد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در مواجهه با مستندات و ادله پلیس، به دو فقره سرقت خودرو اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
جهان آرا از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده موارد مشکوک به پلیس ۱۱۰ اطلاع و درصورت داشتن انتقاد و پیشنهاد به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند.

دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش سطح ویژه و سابقه‌دار در شهرستان تبریز خبر داد.
سردار علی محمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح‌های مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش، ماموران امنیت عمومی استان ازحضور و فعالیت مجرمانه اراذل و اوباش در سطح شهرستان تبریز که اقدام به زورگیری، اخاذی، شرارت، سرقت به عنف و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی می‌کردند، مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی، محل شرارت این اراذل و اوباش شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات موفق پلیسی چهار نفر اراذل و اوباش سطح ویژه و سابقه‌دار که دارای چندین فقره سابقه کیفری دارند، دستگیر و از آنان چندین قبضه قمه و سلاح سرد کشف شد.
وی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هر کس به هر طریقی بخواهد این امنیت را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

کشف ۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ملکان
 فرمانده انتظامی ملکان نیز از کشف هفت کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۰ نفر خرده فروش و پنج معتاد عادی و متجاهر خبر داد.
سرهنگ علی ریحانی در تشریح این خبر گفت: در ادامه پیگیری مطالبات شهروندان، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و انتظامی پس از تحقیقات فنی و علمی از فعالیت افرادی در زمینه تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر در محلات مختلف شهرستان، موضوع را در دستورکار عملیاتی خود قرار دادند. 
وی افزود: در چند عملیات جداگانه با انجام اقدامات فنی پلیسی با هماهنگی قضایی، ۱۰ نفر خرده فروش موادمخدر را در محلات مختلف شهرستان شناسایی و دستگیر و نیز پنج معتاد عادی و متجاهر نیز جمع‌آوری و به مراکز نگهداری از معتادین تحویل داده شدند. 
وی تشریح کرد: در بازرسی از منازل و بازرسی بدنی آن‌ها مقدار هفت کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه آلات و ادوات مصرف و توزین مواد کشف شد. 
ریحانی یادآوری کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارقان خانه باغ و تجهیزات مخابراتی در میانه
فرمانده انتظامی میانه نیز از دستگیری دو سارق و کشف پنج فقره سرقت از خانه باغ‌ها و تجهیزات مخابراتی در عملیات ماموران پلیس شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسن رفیعی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چندین مورد سرقت از خانه باغ‌ها و تجهیزات مخابراتی، رسیدگی به این موضوع و شناسایی سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ و ۱۳ قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و تحقیقات لازم موفق شدند دو نفر سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی متهمان را در دو عملیات مجزا دستگیر کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی با بیان این‌که متهمان در بازجویی‌های تکمیلی به دو فقره سرقت از خانه باغ‌ها و سه فقره تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شدند.
انتهای پیام/
دستگیری سارقان خودرو و اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار